donderdag 2 februari 2012

Januari gereed

Januari is voorbij en ik heb het ook af! De laatste sneeuwvlokjes moesten nog even geplaatst worden en nu is het dan klaar. Ik vind het ook erg grappig dat er bij sommige maanden een vogel of vogels staan. Deze keer zijn ze rood. 
Met een beetje verbeelding is het een roodborstje. Daar heb ik ook altijd wat mee, want 's winters is hier een roodborstje in de tuin. Ik noem hem [waarom "hem"? ik weet het niet] altijd Prins Berhard. Die gewoonte heb ik van mijn moeder geërfd, want die heeft ook altijd benamingen voor alle buurkatten. Er was een zwarte kater met een witte bef en die noemde ze altijd dominee Post. De dominee die destijds bij ons in de kerk was. 
Morgen misschien sneeuw. Ik ben benieuwd. We hebben nu in ieder geval de winter te pakken die ze voorspeld hadden. Ik vind het prima. Heerlijk weer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten