woensdag 13 juni 2012

In afwachting van de uitslag...

Nee, ik bedoel niet de uitslag van het voetbal Ned-Dui. Nee, morgen krijgt DD de uitslag van haar HAVO examen. Spannend. Morgenvroeg gaan we samen naar de stad om het wachten wat te verkorten. Zelf denkt ze dat ze een herexamen heeft, maar we wachten het maar af. 
Vandaag echt een thuiswerkdag. Van alles en nog wat. Gelukkig is het lekker weer dus boodschappen op de fiets. 

Ondertussen bloeit de pioenroos uitbundig. Ook naast de voordeur hebben we een klimroos dit prachtig rood bloeit. 
Ondertussen heb ik afgelopen zaterdag tijdens Ned-Den het kerstengeltje afgemaakt. 
Het lijfje was al een hele tijd klaar, maar ik vond, na al dat borduren, dat het tijd werd. Het is snoezig geworden. Zelfs DD vindt het leuk en dat zegt wel wat. 
Op de foto de zaken die ik kocht in Warffum. 

  • Prachtige handgemaakte porseleinen knopen van Ginkgyo. Die wil ik gaan verwerken in de maandlapjes. Hoe, dat komt nog wel. 
  • Snoezige kerststofjes die ik kan gebruiken voor eventuele kerstkaarten. 
  • Een boekje met een patroon voor "sterreneiland", diverse gevouwen sterren verwerkt in een quilt.
  •  Een leuk boekje met allemaal patroontjes voor geborduurde harten
  • Van Unisono "Tannen und Herzen", leuke kerstborduurtjes
Inspiratie genoeg opgedaan. Maar ik ga nu eerst voor DD de muziekstof gebruiken. Ik heb haar beloofd hier een dekbed overtrek van te maken. Op zich niet zo'n hele klus, maar je moet er een start mee maken. Deze stof kocht ik vorig jaar op een stoffenbeurs in Groningen. Het zal nu binnenkort gebeuren. Ik ben vrij tot maandag, dus is er vast wel een moment waarop ik hiermee kan starten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten