woensdag 13 maart 2013

Happy Birthday


Na de gehaakte pannenlappen had ik veel zin om weer iets te gaan borduren. Bij Heti,  http://creativeworkshopsfromhetti.blogspot.nl/2011/08/workshop-geborduurde-vlaggetjes.html, zag ik een leuke workshop. Ik had het patroon al eens gezien, maar dan weet je nog niet hoe de afmeting ed. is. Toen zag ik bij Heti dus de workshop met afmetingen. Dus begon met het verzamelen van materialen. Van mijn moeder heb ik nog een doos met borduurgaren gekregen en daar zat ook mooi overloopgaren bij. Nu leek het mij heel mooi om dat hiervoor te gebruiken. Van het stramien dat ik gebruikte voor de kerstkaarten had ik nog veel over en dat vond ik ook leuk om hiervoor te gebruiken. Toen ben ik op vrijdagavond begonnen met borduren en op zondag heb ik de eerste twee slingertjes in elkaar gefreubeld. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Zo tevreden, dat ik gelijk ook met blauw begonnen ben. Ik zie wel hoe ik nog verder ga, maar in ieder geval ook met blauw. Het komt allemaal eigenlijk vanwege mijn collega Henny. Zij is binnenkort jarig en wordt 40 jaar. Zij maakt in haar vrije tijd geboorteslingers van stof. Nu leek het mij dus leuk om iets voor haar te maken in de vorm van vlaggetjes. Natuurlijk in combinatie met het borduren. Dat is nu dus gelukt. Lekker en leuk om te doen.
Op de foto’s het patroon, het blauwe halffabricaat en het groene eindproduct.



Met het toestel in de hand kon ik nog mooi even de poes kieken. Is het geen laiverd? 
Ja, Gronings, de schriefwedstried komt er weer aan, maar ik weet niet of ik weer mee doe. Misschien krijg ik nog wat inspiratie na de operatie, maar nu ben ik nog volop bezig met het afwerken van dingen en voorbereidingen treffen voor het grote gebeuren op 20 maart.    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten