vrijdag 1 maart 2013

Weer verwennerij


Nu is het weekend! Ik heb een hele drukke week achter de rug en vanmorgen ben ik nog op begrafenis geweest.
Twee vergaderingen gehad, gewerkt, repetitie gehad, op begrafenis geweest en nu dan vrij. Natuurlijk wel de normale gang van zaken, maar geen verplichtingen meer.
De afgelopen week ben ik behoorlijk verwend. Mijn oudste zus kwam langs en die allerlei mooiigheden. Een prachtige oude schaal versierd met rood en groen, drie kwartetten en een boekje met Poesiealbum versjes van bekende Nederlanders.
Erg lief en leuk allemaal. Weer een waardevolle aanvulling op mijn verzameling. Het ene kwartet van A.N.V. De Eendracht Kwartet was ik al achteraan geweest. Het is nl. uitgegeven ter gelegenheid van 15 jaar ANV de Eendracht natuurvereniging. Er was nl. een krantenbericht waarin stond dat dit kwartet was uitgereikt aan alle basisscholen in het Westerkwartier. Ik wilde het natuurlijk graag hebben en had er al achteraan gemaild. Tot dusverre had ik weinig respons, maar nu heb ik hem dan zomaar gekregen. Geweldig toch? Een prachtig mooi kwartet met als onderwerp natuurlijk de natuur, met vooral informatie over vogels en alles wat er mee samenhangt op het veld.
 Het “Ford”kwartet gaat over auto’s van het merk Ford. De diversiteit van auto’s toegepast in het dagelijkse leven.
Het derde kwartet “Kwartet” gaat over de jaargetijden in en rond het huis. Ook een soort natuurkwartet. Prachtig ook, vooral mooi door de vormgeving; duidelijke foto’s met kleurrijke teksten. Zo is elk kwartet weer anders opgebouwd en vorm gegeven.
Helaas hebben we de “Killing III” alweer uitgekeken. Met een teleurstellende afloop. Ik had niet gedacht dat het zo zou aflopen. Toen ik mij via google er even in verdiepte, begreep ik de afloop wel. Er komt nl. geen vervolg, dus geen deel IV. Jammer, spannende tijden zijn weer ten einde.
’s Avonds was het voor het slapen dan weer tijd voor een leuk boek, “Olijven met Oregano” van Nicky Pellegrino. Een grappig boek over vier vriendinnen die een tijdje in Italië verblijven en daar van alles meemaken. De afloop is niet heel verrassend, maar het boek was wel leuk om te lezen. Vooral ook omdat er lekker Italiaans in gekookt wordt. Ik heb gelijk maar de andere boeken van haar gereserveerd. Dat is heel gemakkelijk tegenwoordig bij de bibliotheek. 
Het volgende biebboek kreeg ik weer van mijn andere zus en ligt alweer klaar. Lekker lezen voor het slapen gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten