dinsdag 7 januari 2014

Boeken lezen

Als je snipverkouden bent kun je je goed rustig houden door boeken te gaan lezen. Voor de kerst had ik "Wilde bloemen" van Kimberley Freeman al uit de bibliotheek gehaald, maar eerst was ik nog met andere boeken bezig die eerst uitgelezen dienden te worden. Ik las o.a. de "Bruidsquilt" van Jennifer Chiaverini, maar dat verhaal kon mij niet zo pakken als haar andere boeken. Ik heb het natuurlijk wel gelezen, maar toch. Toen was het tijd voor Wilde bloemen. Dit boek komt zeker in mijn top 20 voor. 
Een boeiend verhaal over familiegeheimen van drie generaties vrouwen in Schotland en Australië. De hoofdpersonen zijn met elkaar verweven en het verhaal wisselt af doordat het zich dan weer afspeelt in de tegenwoordige tijd en dan weer in de verleden tijd. Een aanrader om te lezen. Toch heb ik nog één kanttekening. Ik begrijp niet helemaal hoe de titel te verklaren is. Maar dat doet niets af aan het lezen. 
Ondertussen hebben mijn mannen voor mij ontdekt hoe ik gemakkelijk plaatjes en foto's kan omzetten naar een borduurpatroon. Via PC Stitch is dit heel eenvoudig. Dus weer een nieuwe ontdekking in borduurland. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten