zaterdag 18 januari 2014

Randjes en bandjes

Januari al weer half weg en we zijn weer helemaal in de running. Mijn DH is weer een jaartje ouder geworden en buiten hebben we lenteachtige temperaturen, Michel Mulder staat bovenaan bij het WK sprint en vanavond hebben we verjaardagsvisite. Kortom het is zaterdag 18 januari en het is tijd voor een blogbericht. 
De titel doet reeds vermoeden dat ik deel ga nemen aan het project "Elke week een randje". Ik kwam dit tegen op internet en het leek mij erg leuk om hier aan deel te nemen. Elke zaterdag worden er te borduren randjes geplaatst op een blog en die kun je, als je dat wilt, dan gaan borduren. Bij mij moet het natuurlijk weer ietsjes anders dan beschreven staat. Dit heeft te maken met het borduren met één draad over één draad. Daardoor wordt het project wat kleinschaliger. Gisteren was ik bij de handwerkboetiek om materialen aan te schaffen en dit liggen klaar voor gebruik in mijn borduurkistje. 
Ik hoop hier binnenkort mee te beginnen. Het project is al een paar weken geleden gestart, maar dat heb ik zo ingehaald. Het project heet "Elke week een randje", maar ik zag al dat het vaak meerdere randjes zijn, dus ik noem het "Randjes 2014". Via Stitchpoint kun je letters en cijfers positioneren naar eigen inzicht en dat heb ik dus al gedaan met Randjes 2014. Dit komt in ieder geval bovenaan mijn rol. Hoe het dan verder verloopt merk ik vanzelf als het project afgerond is. 
Ook ben ik met een leuk werkje bezig, maar daar kan ik helaas niet over laten zien. T.z.t. komt daar klaarheid over. 
Sinds de kerstinrichting staat mijn witte kastje weer in de kamer. Het leek me nu even erg leuk om hem te vullen met bandjes. Van mijn moeder kreeg ik de handwerkmand. Hierin zaten verschillende bandjes. Zelf had ik ook al meerdere bandjes. Gecombineerd heb je dan al snel een aantal. Ik heb ze gewikkeld om houten knijpers. 

Ik had er nog eentje van mijn moeder, hier wikkelde ik de band met de "G" omheen en zelf kocht ik er een aantal bij de Oranjerie in Zeyen. Zo is een en ander weer leuk gecombineerd en geëtaleerd. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je meedoet aan een wekelijkse borduurblog.
    Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.
    Vind je kastje prachtig! En de bandjes staan er erg leuk in.
    Heb nog een leuk blog voor je gevonden, ze verkoopt op dit moment allemaal boekjes omdat ze ze kwijt wil. Er lagen ook borduurboekjes bij dus ik dacht stuur je het linkje even. http://carlacreacorner.blogspot.nl/
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Rensina,
      Bedankt voor je opmerking en je aanbeveling. Ik heb al een bericht gestuurd, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
      Ook een fijne dag en groeten uit Leek, Gonda

      Verwijderen