woensdag 5 november 2014

Lezen, andere zaken en mooie serie

Ik heb veel last van mijn been. Fysiotherapie helpt niet en nu ben ik vanmorgen bij de chirurg geweest. Ze denken nu dat ik een slijmbeursontsteking heb. Ben je klaar mee. Ik hoop nu maar dat dit het ook is, want het moet blijken uit een echo die er gemaakt wordt. Voorlopig dus maar even met pijnstillers door het leven. Dat is niet zo erg, maar wel jammer want ik raak zo achterop met mijn bezigheden. Binnenkort klaarheid hoop ik. 
Veel projecten heb ik niet onderhanden. De randjes, maar die gaan nog door tot eind december. Ze gaan volgend jaar hier wel mee door, maar ik denk dat ik mij dan weer ergens anders op wil richten. Bijvoorbeeld met de letterbak of met de Dear Jane, of iets geheel anders. Ondertussen ben ik wel veel aan het lezen. 
Ik las onlangs het boek "Juffrouw Holle" van Fleur Brockhus en Karime O'Flynn. Een modern sprookje over twee jonge vrouwen die een probleem hebben. Zij komen bij juffrouw Holle terecht en lopen stage op haar boerderij. Een grappig boek. In eerste instantie viel ik vooral op de omslag. Als dan de inhoud ook nog bijzonder is, heb je een mooi boek. 
Verder hebben we tot nu toe een mooie herfst. Schitterend mooie gekleurde bladeren aan de bomen en over het algemeen rustig weer. Zo nu en dan wel harde wind, maar ja, de bladeren moeten ook van de bomen natuurlijk. En eens is het over met het mooie weer, want dat was het afgelopen weekend natuurlijk wel! 
Op het groen strookje vlak bij ons huis toch nog mooie paddenstoelen. Ik had ze al gemist, maar misschien was het gewoon nog te warm en te droog. 
Verder ben ik bezig met ons familiemagazine. Dat is ook altijd erg mooi om mee bezig te zijn. Met verhalen, plaatjes en bijzondere foto's. Er zitten heel wat uurtjes in, maar dan heb je na verloop van tijd ook een mooi resultaat. Op de voorkant komt een mooie poes. Dat kan ik alvast verklappen. Binnenkort laat ik hem of haar wel even zien. 
Elk jaar zo rond Sinterklaas is er een prentenboekenserie. De edities van voorgaande jaren werden altijd mede mogelijk gemaakt door Douwe Egberts. Bij twee pakken koffie kreeg je dan een boek gratis. Dit jaar is de sinterklaasprentenboekenserie [ja, een mooi scrabblewoord] mogelijk gemaakt door Unox. Dus nu deze week bij twee worsten van Unox. 
Het eerste boek is "Sinterklaas op drift" van AndrĂ© Kuipers. De illustraties zijn van Sebastiaan van Doninck. 
Ik heb alle boeken van voorgaande jaren en nu gaat het dus weer verder. Altijd leuk omdat bekende Nederlanders het schrijven en er altijd een kunstenaar met de afbeeldingen in de weer gaat. Prachtig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten