vrijdag 19 december 2014

Prachtig leesboek

De hele week zit ik al in het lappenmandje, ziek. Gelukkig hoef ik niet veel, maar vervelend is het wel. Het knapt maar heel langzaam op, maar het herstel is in aantocht. Ondertussen ben ik, heel laat, bezig met de kerstkaarten. Wat ik wilde, wilde allemaal niet, maar uiteindelijk gaat het lukken. Binnenkort hierover meer. 
Ondertussen heb ik wel een prachtig boek gelezen. Een heel mooi boek om te lezen. De debuutroman van Rachel Hauck "De bruidsjurk". 
Het verhaal gaat uiteraard over een een oude bruidsjurk die door de hoofdpersonage uit het boek op een bijzondere manier verkregen wordt. Zoals ook de tekst op de cover al doet vermoeden gaat het over vier generaties vrouwen, die tezamen zijn verbonden door de jurk. Door het boek heen krijgt het sprookjesachtige verhaal zijn vorm. Doordat het ook in de tegenwoordige tijd speelt heeft een hedendaags karakter. Heerlijk om te lezen, eentje voor de top 5!    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten