zaterdag 1 oktober 2016

Zoete broodjes bakken en genieten van het zeilen

Onlangs waren mijn broer en schoonzus 25 getrouwd. Als we zo'n evenement hebben en ze geven een feestje, dan is er altijd een gezamenlijk cadeau. Ook deze keer werden we uitgenodigd voor het feestje. Meestal krijgt het paar dan geld in een bepaalde verpakking. En die verpakking daar zorgt mijn broer, die bakker is, voor. Hij maakt dan een brooddeegvoorstelling dat van toepassing op het jubilerende paar, en daar werd het geld dan in verpakt. Maar deze keer was het de bakker die jubileerde. Dus we moesten iets anders verzinnen. Wij waren niet in staat om iets van brooddeeg te maken, in ieder geval niet in een zodanige afmeting als dat hij het maakte. Nu had ik het volgende bedacht. We gingen een broodjesrek met broodjes maken. 
Nu is dat even gemakkelijker bedacht als uitgevoerd, maar uiteindelijk is het gelukt. Bij de rommelmarkt kocht ik een broodjesrek voor in ieder geval tien broodjes, want we gingen met z'n tienen iets geven. Per stel twee broodjes. De knipboterhammen werden gemaakt van hout. Dit heeft mijn zwager voor ons gezaagd. Hierna het verzoek aan alle broers/zussen/zwager en schoonzussen om hier iets op te maken wat te met hun leven te maken heeft. Het gevolg is dat je het niet van elkaar ziet en dus de meest verrassende boterhammen krijgt. 
Op de dag zelf kregen ze dus een rekje met tien boterhammen. Dat van ons had ik als volgt ingevuld. Eerst heb ik de boterhammen wit gespoten, want mijn broer hield/houdt van witte knip. Toen was het nog even puzzelen wat er op moest. In ieder geval iets met muziek en lezen, want daar houden ze van. Opeens kreeg ik een lumineus idee. Waarom niet iets van brooddeeg op het boterhammetje gemaakt? Via het internet zocht en vond ik een recept voor brooddeeg en na het drie keer te hebben uitgeprobeerd was ik tevreden. Dit is het resultaat geworden en ik vond het superleuk. 


Uiteindelijk was het rekje gevuld met 13 boterhammen want mijn zus en zwager [die van het zagen] had nog een extra broodje gemaakt en gevuld. Een leuk rekje vol met diverse toepassingen op hun leven. 
Vorige week zondag was het nog even prachtig weer. Zodanig dat we besloten om met het hele gezin te gaan zeilen in onze zeilboot op het Leekstermeer. Heerlijke zeilwind en dus fijn genieten op het water. Waarschijnlijk de laatste afzetter voordat de boot binnenkort weer op wal gaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten