zondag 25 maart 2018

Productieve week met veel activiteiten

Je kunt wel stellen dat ik een hele productieve week achter de rug heb. Het begon vorige week zondagmiddag. Met z'n vieren vertrokken we richting Zeist/Utrecht. Onze DD ging verhuizen en ik ging haar helpen op maandag. Maar er moest ook nog een bed mee naar Groningen en dat konden de mannen mooi regelen. 
Omdat onze DD eerst nog een concert had in Soest, besloten we een bezoek te brengen aan het Singer museum in Laren. Zeer bekend, wij echter waren er nog niet geweest. Mooie gelegenheid om het daar eens te gaan bekijken. Er was een aardige expositie "Impressionisme en meer". 
We zagen prachtige werken van bekende impressionisten zoals o.a. Renoir, Monet, Manet, Degas. Maar ook werk van Nederlandse kunstenaars zoals Kees van Dongen en Lodewijk Schelfhout. Een mooi museum met een mooie tentoonstelling. 
Hierna reisden we door naar Zeist. Hier heb ik geslapen en de volgende dag meegeholpen met de verhuizing richting Utrecht. DD heeft daar een conservatoriumwoning, helemaal voor zichzelf. Een leuke kamer op een mooie centrale plaats met alle voorzieningen voor haarzelf. Een hele verbetering. 
's Avonds ging ik met de trein weer richting het Noorden. Altijd leuk in de trein. 
Voor de woensdag had ik ook een bestemming, nl. de hele dag op het stembureau zitten. We hadden hier in Leek allen een referendum, dus de verwachting was dat het niet zo druk zou worden. Ik besloot hierop een handwerkje mee te nemen. En wel nummer 25, de leeftijd van mijn schoondochter die jarig was op zaterdag. Dit heb ik tussen de stemmers door helemaal afgekregen. Gereed produkt! 
Op zo'n verkiezingsdag rijd je heen en weer naar het stembureau. 2 x drieënhalf uur en na 9 uur stemmen tellen. Dit was snel gebeurd omdat er maar twee keuzes waren en 239 stembiljetten. Maar het is altijd heel gezellig, want zo langzamerhand ken je de andere stembureauleden wel. En met een borduurwerkje bij de hand vliegt de tijd voorbij. 
Op donderdag had ik een vrije dag. Dit kwam mooi uit want het kussen moest af! De verjaardag van onze schoondochter kwam met rasse schreden naderbij en ik wilde het haar geven. De volgende foto's geven het proces weer en het uiteindelijke resultaat. 
Het was nog een gepuzzel en goed nadenken, maar het is gelukt! 
Vier punten met gecombineerde stoffen en borduurwerk

Hier het andere borduurwerk, beide naar keuze van mijn schoondochter

Hoe ga ik het combineren? Zo dus, met behulp van onze nieuwsgierige poes

Hier de andere kant van het kussen

Gereed product ene kant

Gereed product andere kant
Gisteren was dus de verjaardag en dat was ook weer een heel bijzondere dag. Omdat je twee verschillende culturen hebt, krijg je een mix van gewoontes bij de viering. 
We werden ontvangen met thee/koffie/vlaai. We hebben gezongen en de cadeaus werden uitgepakt en bewonderd. Het kussen viel helemaal in de smaak. Gelukkig maar want het is wel mijn samenstelling en dan hoop je maar dat het goed uitpakt [letterlijk en figuurlijk!]. 
In Korea is het de gewoonte dat men zeewiersoep eet bij een verjaardag. 

Miyeok Guk – zeewiersoep

Er is een speciale soep die in Korea een bijzondere plek in neemt, dit is Miyeok Guk oftwel zeewiersoep. Deze soep is bijzonder omdat ze deze serveren aan vrouwen die net bevallen zijn. Van zeewier is bekend dat het gezond is en het boordevol met calcium, jodium, ijzer en nog veel andere mineralen zit die zorgen voor een snel herstel na de zwangerschap en bovendien stimuleert het de borstvoeding.Ook wordt deze soep de verjaardagsoep genoemd. Deze wordt gegeten bij verjaardagen. De gedachte erachter is dat je een nieuwe fase van je leven ingaat en daar krachtig en sterk voor moet zijn en daar draagt deze soep aan bij.
In ieder geval heeft onze DS dit gemaakt en hebben we dit speciale gerecht met elkaar gegeten. 
's Avonds was het tijd voor een dubbelconcert met de muziekvereniging. Een mooi concert hadden we. Vandaag speelde ik met het andere orkest in Annen bij de hardloopwedstrijd. 
Alles zo met elkaar een zeer productieve week. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten