zondag 8 september 2019

GENIETEN in Italië en productiviteit na de vakantie

Het was GENIETEN met hoofdletters in Italië. In Pieve, een plaatsje halverwege de berg bij Tremosine Sul Garda, brachten we we onze vakantie door. Een huis met openslaande deuren naar het balkon met een fabelachtig uitzicht over Lago di Garda. Op de terugreis spraken we over onze vakantie en daar was dan ook werkelijk niets dat niet leuk was. 
Prachtige plaatsen, heerlijk huis met zwembad, kleurrijke bloemen, mooie bergweggetjes, de drukke tunnelweg, de SB38 door ons de James Bondweg genoemd, boeiende Landart in Arte Sella bij Trento en het plaatsje Ledro, adembenemende uitzichten vanaf de top van de Monte Baldo... kortom ... schitterend! 

Italië vinden wij gewoon een erg mooi vakantieland. Vandaar dat wij daar weer geweest zijn. Tijdens onze verblijf natuurlijk ook lees- en borduurplezier daar bovenop het balkon. 




Ik heb daar de namenbannier afgemaakt met de namen en twee ornamenten. Nu moet het kussen nog in elkaar gemaakt worden, maar dat gaat binnenkort gebeuren. 

Toen ik dat af had, ben ik verder gegaan met het hijskranenproject. Het is leuk om te variëren met de lengte en de vorm van de contragewichten en het hijsgedeelte, de hoogte van de cabine en de tussenruimtes. Op weg naar Italië reden we natuurlijk over drukke verkeerswegen in Duitsland. Bij wegwerkzaamheden zagen we ontzettend veel hijskranen. Er is enorm veel variatie in hoogte, kleur enzovoort. Vandaar dat ik hiermee varieerde. 
Op een leuk marktje in een schattig plaatsje zag ik een mooi houten namenlabeltje. Het lijkt of ik iets heb momenteel met blauw, geel en namen, maar het komt op je pad en dan is het leuk te combineren. Het dekbed is nl. voor een klein jongetje genaamd "Jacob". Op het labeltje staat nu de Italiaanse naam Jacopo en achterop "Made in Italy". Omdat ik dit voornamelijk geborduurd heb ik Italië vond ik dit een leuke gedachte. Vandaar dat ik dit toevoegde. 
Eenmaal thuisgekomen heb ik het verder af geborduurd. Manlief merkte op dat er toch vooral wel een rood lampje op de hijskraan moest, daarom heb ik dit bovenaan de kraan gemaakt. Het namenlabeltje, mijn initialen, het jaartal en het copyright teken toegevoegd.
Hierna was het tijd om het te gaan combineren met de stof, want er moet een dekbedovertrek van gemaakt worden. 


Hierna was het een kwestie van knippen, spelden en naaien. Ik hoop nu maar dat de kleine Jacopo heerlijk kan slapen... 

Op 7 september zijn onze poezen jarig. Tijd voor een foto van allebei. Het was nog even spannend of Lodewijk dit wel zou halen, want hij was behoorlijk ziek. Een bezoekje aan de dierenarts en twee spuiten verder, zorgde ervoor dat hij gelukkig weer helemaal beter is en zijn 2e verjaardag kan vieren! HOERA en MIAUW! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten