zondag 10 februari 2013

Pittig winterweer en changement

Net terug van een heerlijk stukje fietsen. Het is mooi winterweer en dan is het jammer om de hele dag binnen te zitten. Lopen is voor mij niet heel handig i.v.m. mijn heupprobleem, dus dan maar op de fiets. We fietsten richting het Nietapster bos. Het fototoestel reisde mee in de fietstas en tijdens een kleine rustpauze hebben we wat foto's geschoten. Het is wel behoorlijk koud, maar zo lekker als je dan weer binnen zit met koude wangen en warme oren. 

Onze huiskamer ondergaat een metamorfose. We hebben nl. een oude buffetkast gekocht en dan is het veranderen geblazen. Het wordt anders, even wennen dus. De kast komt in de voorjaarsvakantie dus nog even te gaan. Maar ondertussen denk je na over de inrichting en kom je soms tot verrassende conclusies. Er moet meer rust in het interieur dus vastgeroeste gewoontes moeten veranderen. Of dat altijd prettig is kan ik nog niet helemaal beoordelen. Enfin, komt tijd, komt raad. Je hebt ook al heel wat verzameld door de jaren heen. Bovendien is het altijd weer anders als de kast er staat. 
Van mijn zus kreeg ik een juweel van een bibliotheekboek. "Zondagskind" van Meredith Efken. Een ontroerend verhaal over familiebanden, zuivere intenties en onvolmaakte liefde dat zich afspeelt tussen verschillende culturen. Het verhaal over een adoptie en alles wat eruit voort vloeit. Boeiend en interessant om te lezen. 
Ondertussen ben ik met de tweede [!!!] lap begonnen met Tunisch haken. Als je de slag eenmaal te pakken hebt. Maar nu ben ik weer aan de blokjes toe, dus even weer afzien. Uiteindelijk wordt het wel mooi en daar gaat het om. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten