donderdag 29 mei 2014

Auditie, bloeiende pioen en hartjes

Gisteren waren mijn DD en ik naar Utrecht. Hier was bij het conservatorium in Utrecht haar eerste theoretische toelatingsexamen. We gingen met z'n tweeën omdat dat gezellig is en we even een dagje uit waren. Helaas regende het de hele dag, maar het was wel leuk met z'n beidjes. Vandaag is ze met mijn wederhelft vertrokken naar Den Haag. Hier heeft ze nog een zangles en morgen is dan de praktische auditie met mijn DH als begeleider op de piano. Toch geweldig dat ze dit zo samen doen. Ze heeft een prachtig programma met zes verschillende liederen ingestudeerd. Ze zingt in het Frans, Duits, Engels, Italiaans en Latijn. Ze gaan overnachten in Utrecht. Vanmorgen bracht ik ze al vroeg naar de trein. Tegenwoordig heb je mooie aanbiedingen bij de Spoordeelwinkel voor treinreizen en hotelovernachtingen. Maar het belangrijkste is natuurlijk de auditie morgen. Spannend... 
Vandaag ben ik dus de hele dag alleen. Ik heb mij voorlopig gezeteld aan de tafel met laptop, borduurwerk, kranten en het blad "Merkwaardig".  Op de achtergrond mooie muziek van radio 4. 
Mijn borduurwerk is momenteel hartjes. Er gingen er twee trouwen en toen had ik dit bedacht voor op het houtje. Zo leuk dat mini borduren. Het randjesproject gaat even aan de kant en dit krijgt voorrang. Ik maakte er eentje op een houtje in een kaartje en heb die ook verstuurd. Maar het geheel klopte niet helemaal zodat ik er gelijk nog maar eentje achteraan gemaakt heb. Deze is meer naar mijn zin. De hoogte is 4 cm. 
Misschien ga ik er nog wel meer maken en dan in andere kleuren. Je pakt dit gemakkelijk en hebt het redelijk snel af. De productie moet doorgaan natuurlijk. Nee hoor, het is alleen erg leuk werk. 
Terwijl ik zo lekker bezig ben zie ik dat de pioenroos in de tuin de eerst bloemen in volle bloei heeft. Dit moet natuurlijk op de foto. Deze schitterende historische plant in onze tuin.

Verder is het droog en fris buiten, met een harde wind. 
Morgen ga ik naar Leeuwarden, naar de zoon. We gaan samen de stad in en later op de dag samen naar Groningen, waar we de rest van de familie weer ophalen bij het station om dan weer huiswaarts te gaan. En zo is er elke dag wel weer iets te beleven. 

1 opmerking:

  1. Wat geweldig dat Hester eindelijk auditie kan doen.
    Hopen dat ze er door komt en daar mag studeren!
    Fijne dag morgen en we zullen duimen.
    Je pioenroos is ook weer prachtig, bij ons bloeit die nog niet.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen