dinsdag 26 augustus 2014

Wonderbaarlijke natuur, varen in Leeuwarden en mooie regenboog

Zo naast onze garage zagen we plotseling een bijzonder plant. Hij schoot de grond uit en had ook al snel een mooie gele bloem. Ja, wat is dat dan voor plant? 
DH maakte een foto en via een speciale app kwam hij erachter dat dat een meloen/pompoenplant moest zijn. Toen herinnerde ik me het volgende. Vorig had ik bij de voordeur een oranje pompoen liggen. Na verloop van tijd werd deze minder en verplaatste ik hem op een plekje naast de garage, met de bedoeling deze op te ruimen. Dit laatste nam enige weken in beslag en toen ik hem ten slotte verwijderde was er vrij weinig van over. Waarschijnlijk heeft de pompoen zichzelf daar naast de garage gezaaid met dit als resultaat. Ik houd het in de gaten en zie wat er verder van komt. 
Afgelopen zondag gingen we varen over de grachten in Leeuwarden. Zoonlief had bedacht dat het gezellig zou zijn om met z'n vieren een bootje te huren en zodoende Leeuwarden vanaf het water te verkennen. Dit was een leuk plan en gelukkig waren de weergoden ons gunstig gezind en maakten we een mooi tochtje door de stad, over het water aldaar. 



's Avonds hadden we nog een feestje in Zevenhuizen en ik had bedacht dat ik daar maar op de fiets heen zou gaan. Tegenwoordig heb ik een mobiele telefoon bij mij, want je weet maar nooit. Maar als je dan iets tegenkomt dat je leuk vindt, kun je dat ook op de foto zetten. Ik zag over de landerijen een prachtige regenboog. Het goud spatte er van af. De pot heb ik niet gevonden, maar ik bezit wel een mooie foto als herinnering. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten