maandag 23 april 2018

Rondje Hogeland, overstekend wild, het schaap met de sjaal en zandsculptuur

Zoals reeds gemeld deden we gisteren een rondje Hogeland. We hadden nog een restaurantbon en die gingen we verzilveren in Pieterburen. Maar voordat we daar waren gingen we een rondje Hogeland doen. 
Via een "route touristique" kwamen we door diverse plaatsjes. We wilden in ieder geval op de dijk lopen bij Kloosterburen en zagen verder wel wat we tegen kwamen. Via een landweggetje kwamen we bij deze dijk. Bovenop allemaal schapen, moeders met jonge lammen. Altijd mooi om te zien, zeker in het licht gezien van mijn te borduren schaap met de sjaal. 
Nadat we hier hadden gekeken reden we langs enorme tulpenvelden. Uitgestrekt en zeer divers van kleur. Hiervoor hoef je niet naar de bollenvelden in Lisse. Mooi om te zien. 
Bij de dijk had ik op een informatiebord gelezen over het dorp Wierhuizen. Daar wilde ik in ieder geval kijken. Om 17.17 u. arriveerden we op de plaats van onderwerp. In 1717 waren alle inwoners, op één na, verdronken bij een watervloed. Bijna alles is afgebroken, behalve het lijkenhuis op het kerkhof en het kerkhof zelf. Op deze plaats is door een kunstenaar uit Benin een skelet gebouwd van een kerk, gebaseerd op de kerk uit zijn woonplaats in Cotonou. Bijzonder om te zien. 
In Pieterburen aangekomen zijnde, zagen we een bord met gevaar voor overstekend wild. Altijd grappig!
Ik liep nog even naar Domies toen om vooral te genieten van de stilte en het mooie weer. In deze tuin een aardig beeld, van de voor- en van de achterzijde gefotografeerd. Het gaat natuurlijk om de tuin met zijn diverse beplantingen, maar ik vond het beeld mooi. Wellicht de vrouw van de dominee?

Even verder maakte ik een foto van de theeschenkerij. Deze is gevestigd in een gebouw waar vroeger godsdienstonderwijs gegeven werd. Mooi geveltje. 
Het liep tegen zessen, de hoogste tijd voor onze maaltijd. Gelukkig konden we deze buiten nuttigen. 
Via Winsum en Aduard gingen we richting Leek en hier zette ik de vorderingen van het schaap met de sjaal nog op de foto. Leuk project met acht kleuren. 
Op het internet kwam ik nog een mooi object tegen, nl. een bordurende vrouw uitgebeeld in zand. Natuurlijk gekiekt bij de zandsculpturen in Garderen. 

1 opmerking:

  1. Wat een leuk uitje, vorige week liep ik ook op de dijk bij kloosterburen, zo mooi daar en zo stil (op de schapen na) Leuk om zo met je mee te kijken. Leuk die zandsculptuur, die zou goed bij jou in je tuin passen..."hier woont een borduurster".... groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen