zaterdag 28 juli 2018

Red and blue

Gisteren hadden we de alom aangeprezen maansverduistering. Naar het schijnt de langste van deze eeuw. Wij besloten dit te gaan bekijken vanaf de Meerweg bij het Leekstermeer. Onderweg maakte ik natuurlijk een foto met water en natuur. Altijd sfeervol met de ondergaande zon. 
 Van de maansverduistering was aanvankelijk was niet zoveel te zien, maar het werd steeds mooier. Er waren heel veel mensen om te kijken. Heel bijzonder zo'n natuurlijk schouwspel in de lucht. Het fenomeen liet zich niet zo heel best fotograferen, maar het is toch goed zichtbaar. Rechtsonder de rode planeet - Mars. 
's Middags keek ik naar de Tour de France met een spannende top vijf. Ondertussen heb ik ook nog geborduurd met het Blackwork. In dit geval noem ik het bluework. Eerst werkte ik met twee draden. Om te kijken naar het effect en wat ik het meest prettige vind. Dit is het resultaat.
Hierna deed ik hetzelfde, maar dan met één draad. Ik vind het veel mooier. Het ligt er niet zo dik op en ik vind dat het een fijner effect geeft. Hiervoor gebruikte ik 10-draads stramien.


Ik denk dat als ik het op 11-draads zou gaan borduren, ik het nog mooier zou vinden. Wellicht ga ik dat nog wel doen. Maar eerst ga ik iets maken voor mijn nicht die een wonderschone dochter kreeg op de bijna warmste dag van de eeuw. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten