zondag 29 september 2019

Zeevruchten, baby geboren en Jardin Privé

Ik borduurde nog mooi even voort met de zeevruchten. Ik zag op het patroon nog een prachtige schelp. Echter... mijn garen was op en ik had niet meer van hetzelfde. Opeens kreeg ik een helder idee. Wat is er nu leuker dan er de initialen op te borduren? Even de alfabet bijbel erbij en even puzzelen op de grootte en dan in een afwijkende kleur het geheel afmaken. Daarna nog even denken over de invulling op de kaart en het geheel geassembleerd. Uiteindelijk een mooie persoonlijke kaart voor het bruidspaar!
Ook was er nog een baby geboren met de welluidende namen: Linde Grietje. Ik had al bedacht dat ik de namen op een lint wilde borduren. Hierbij een kaart gezocht en gevonden op de voorraadzolder (😉 ). Ook uit het voornoemde boek een alfabet gezocht met een bijpassende kleur garen en steken maar. Beide namen voorop was teveel. Dus was het een oplossing om de roepnaam op de voorkant te maken en de tweede naam op de binnenkant. Dat was ook nog wel mooi, want de tweede naam is een vernoeming. 


Na het gefreubel voor giften, is het wel eens weer aardig om iets voor mezelf te maken. Bij de Handwerkboetiek in Roden kocht ik een patroon van Nathalie Cichon, Jardin Privé. 
Een snoezig borduurwerk waar de kruissteek met blackworkmotieven gecombineerd wordt. Met tevens nog een nieuwe uitdaging om het op fijnere stof te maken. Ik borduur het met overloopgaren op Belfast linnen met 13 draden. De start is veelbelovend en ik laat binnenkort de vorderingen wel zien. 
Vooralsnog wordt er heel slecht weer voorspeld voor deze zondag, dus waarschijnlijk veel tijd om hier lekker mee aan de slag te gaan!
Fijne zondag gewenst. 🌻

1 opmerking: