zaterdag 8 juli 2023

Meer natuur met beeld en draad en nieuw project

Na het concert in Amsterdam liep ik nog even wat door de kerk. Er is altijd van alles te zien. Mijn blik viel op de trapopgang van de preekstoel. Prachtig gestileerde bloem- en bladmotieven in hout uitgevoerd. Ook nog weer passend bij het laatste thema van het concert in Amsterdam, 'liefde in bloei'. 


Als ik naar het werk fiets ga ik meestal door het bos. Nu staat daar aan het begin een enorm hoog ooievaarsnest. Een aantal weken geleden zag ik een broedende ooievaar zitten. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien, want op een gegeven moment zie je dan de kleine koppies er bovenuit steken. 




Ze worden langzamerhand groter en elke keer als ik nu langs fiets denk ik dat ze al wel bijna zullen uitvliegen. Afgelopen dinsdag zag ik er al eentje bovenop het nest zijn vleugels uitstrekken en heen weer wapperen. Vliegoefeningen voor dat wat gaat komen. Ik denk dat er drie jongen zijn, maar het nest is hoog en redelijk ver, zodat ik dat niet goed kan zien. Maar in ieder geval leuk om te volgen.

Als het even kan gaan we met de kinderen naar de kinderboerderij. Dat vinden zij [en wij als leiding] altijd erg leuk. Bij aankomst zag ik bij het boerderij gedeelte een haan op een hek. Dat inspireerde mij tot het volgende kleine gedichtje:

'een haan op een hek
dat is leuk gek!'

Mijn 'Natale in tazza' is af. Het is 'kerst in kopje met een vlekje' geworden. Helaas kwam er een drupje geurolie op en dat laat zich bijna niet verwijderen. Ik besloot om eroverheen te borduren en bestempel het nu als een waterig mini winterzonnetje. Het heeft het plezier van het maken niet in de weg gestaan. 


Nu ben ik met een wel heel ambitieus project begonnen. Dat is het borduren van een Dear Jane. Meestal is dit een quiltpatroon, maar er is ook een versie op patroon voor het borduren. Met onze bee hadden we rond Pinksteren weer een tentoonstelling in de tuin van één van de onzen. Daar hebben we er over gesproken dat we bij de volgende expositie allemaal een DJ zouden hebben. Zodoende ben ik gestart met de geborduurde versie. Dat wordt nog een hele uitdaging, maar ik ben met goede moed gestart en ben na een weekje al aardig op weg. Het hart staat op het doek en als je eenmaal gestart bent kun je verder. Het is in ieder geval wel het grootste project dat ik ga doen. 



Verder doorstaan we zomerstormen, met heel veel omgewaaide bomen en afgewaaide takken. Met enorme windstoten. Het was één van de zwaarste ooit. 
We hebben het overleefd. Elke woensdag halen we brood bij de bakker. Deze keer met de auto. Er stonden nog niet vaak zo weinig fietsen bij de winkels. 's Middags kon je weer fietsen en het was overal een puinhoop op de wegen en fietspaden. De storm is gaan liggen en nu is het weer vrij warm. Ach het gaat zoals het gaat en we kunnen er toch niets aan veranderen. 

Fijn weekend

  

1 opmerking:

  1. Stoer hoor dat je de Jane gaat borduren. Er zullen heel wat Janes zijn denk ik zo, op onze volgende tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen