vrijdag 2 maart 2012

Geen opgepimpte keuken, wel een nieuw waterbed

We gingen vol goede moed aan de gang in de keuken, zo schreef ik dinsdag. Nadat de keuken helemaal leeg was, kon er begonnen worden met sausen. Dit ging prima, totdat er een stuk naar beneden kwam. De opzichter gebeld, want we wonen ten slotte in een huurhuis. Deze kwam, zag en overwon. Hij meldde ons dat het hele plafond opnieuw van stucwerk moest worden voorzien. Dat kon natuurlijk niet deze week. Jammer, maar het komt wel goed toch. Ook vroeg hij wat we verder van plan waren met het aanrecht en de kastjes. Verven en oppimpen was ons antwoord. Hij ging overleggen en kon ons toen melden dat we in aanmerking kwamen voor een nieuw keukenblok! Dit alles in overleg met de aannemer. Natuurlijk niet deze week. Met vereende krachten hebben we alles maar weer teruggezet in de keuken in afwachting van wat er nog allemaal komen gaat. Veel werk verzet, weinig resultaat, maar heel gezellig met ons gezin, dat dan weer wel. 
Ons waterbed moest ook vervangen worden. Dat is vandaag gebeurd. Ik ben zeer benieuwd hoe we gaan slapen vannacht. Het zal eerst nog wel even wennen zijn denk ik. 
Van mijn DH kreeg ik een leuke tip, die ik meteen maar even doorgeef. Op internet is een prachtige nieuwe site; www.hetgeheugenvannederland.nl. Heerlijk is het om hier rond te struinen. Je zoekt op een bepaald trefwoord en dan kom je van alles tegen. Ik zocht o.a. even op kwartetspel. Toen kwamen er een aantal naar voren. Je klikt op een item en dan zie je diverse afbeeldingen met informatie. Ik klikte op het kwartet "Nederl. Fabrikaat Kwartet Spel". Leuke plaatjes kwamen voorbij. O.a. bovenstaande afbeelding. Grappig toch? Zo kun je van alles zien op deze site. Leuk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten