vrijdag 16 maart 2012

Voorjaar in de lucht

Al een aantal dagen is het geweldig weer! De winter lijkt voorbij en het voorjaar hangt in de lucht. Elke dag temperaturen om u tegen te zeggen. Ik ben druk met van alles en nog wat. De familiebrief is af en mooi geworden. April is bijna af en wordt ook erg mooi. Verder bezig met de Harmonie. Allerlei zaken zoals bestuursvergadering, overleg met de wethouder over het gebouw, overleg met de muziekcommissie en vergaderen over het jubileumboek. In de tuin hebben we alles gesnoeid. Het is nu weer een kale bedoening, maar overal lopen de takken uit en komt er nieuw leven uit de grond. Ook heb ik weer een verhaal geschreven voor de Grunneger Schriefwedstried. Als je dan met die taal bezig bent, kom je ook mooie dingen tegen. O.a. een gedicht dat ik ook in de familiebrief schreef, maar geweldig van toepassing is op deze maand. Het luidt als volgt: 

Meert
De laauwe, lije veuroarslucht
jagt snij en kolle op de vlucht.
De crocus en de snijklok kieken,
deur t gras of t weer heur wat zel lieken.
Dat ze heur waark volbrengen zellen,
om komst van t veurjoar te vertellen.
De zun kropt hoger, doagen lengen,
moand meert komt ons de bosschop brengen;
dat deur de wolken, duuster, graauw,
toch altied deurbrekt n stokje blaauw!


Ik vond én vind het erg mooi. 
Ook maken we met z'n drie dames het symbolische bloemstuk voor de veertigdagentijd in de kerk. Dat wordt ook wel weer bijzonder. Als de foto klaar is zal ik het laten zien. 
Ach, van alles waar je zo mee bezig bent. 
Ondertussen luisteren we naar schitterende muziek van Eric Whitacre. Mijn DS en ik willen dit graag spelen met ons orkest, maar het is wel muziek wat je moet aanspreken. Wij genieten er in ieder geval van.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten