vrijdag 23 januari 2015

Verjaardagen, winter en doorborduren voor Nijkerkdag

Nadat we de kerst en de jaarwisseling gehad hebben, volgen er voor ons toch ook altijd weer drukke dagen i.v.m. de verjaardagen van mijn DH en DS. Er zitten tien dagen tussen de verjaardagen zodat we meestal twee weekenden in de festiviteiten zitten. Gezellig, maar ook druk. In ieder geval ze zijn weer een jaartje ouder en de maand januari loopt alweer op zijn eind. 
Momenteel wintert het een beetje. Vandaag was het erg koud [-5] en morgen wordt er sneeuw en ijzel verwacht.
Vast niet zoveel dat het blijft liggen en dat je er een mooie sneeuwpop [die kwam ik tegen] van kunt maken. Ik houd wel van dit weer, maar we houden het niet aldus de weerberichten. 
Heerlijk weer om te freubelen. Voor het mierenproject wordt er een naam verwacht aan je kussentje. Via stitchpoint.com kun je letters omschrijven naar een kruisjespatroon. Heel erg handig. Ook staan er een paar kleine patroontjes bij. Heel leuk om te maken. Ik houd altijd van het doorlopende schrift en dat kan met deze website. Ik kan het voor de mier gebruiken en voor de randenlap. Wel veel mijn eigen naam, maar je borduurt het zo weg en dat is dan ook weer leuk. 
Beide, de randenlap en de mier, moeten volgende eigenlijk af en mee naar Nijkerk. Hier hebben we weer een ontmoetingsdag van veel borduursters. Lijkt me weer erg leuk. Er komt een lezing over schoollapjes en een "show and tell" van je eigen werk. Maar eerst nog maar eens zien of alles af komt. Ik borduur heel hard en het wordt me toch leuk!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten