woensdag 11 maart 2020

Nog meer [heerlijke] thee, bloemen en ansichtkaarten

Mijn vorige bericht begon met thee, ook dit bericht met thee. Mijn nichtje opende aan het Zuiderdiep in Groningen een theewinkel. "Yourdailyteacup" is het genoemd. Al langere tijd heeft zij een hele uitgebreide webshop met thee en aanverwante artikelen en nu dus ook een theewinkel. We hebben daar heerlijk vertoefd en heerlijke thee gedronken met lekkere taart erbij. Leuk gepresenteerd met een handige theezetter, op een mooie plank met een moderne zandloper met minuten erop. Dan krijg je de juiste theesmaak, al naar gelang je het laat trekken in de theepot. 
Een aanrader. Dit is de url van haar webshop: https://www.yourdailyteacup.nl/
Afgelopen week viel mijn oog opeens op de tuin. Vanwege mijn fietsongeluk heb ik weinig aan de tuin gedaan het afgelopen najaar. En in dit geval was dat niet erg. We hebben helemaal geen winter gehad en toen ik naar de Spaanse Margriet keek, bleek deze in bloei te zijn! Nou ja zeg, heel bijzonder zo in maart. 

Ook zag ik langs de kant van de weg dat het mooie speenkruid zich genesteld heeft. Ook erg vroeg. 
Tussen mijn huidige projecten door, moest ik aandacht besteden aan het 'ansichtkaartenproject' voor het textiel festival. Dit project gaat uit van de borduurvereniging Merkwaardig. Ik kreeg een lapje en drie kleuren garens thuisgestuurd met de vraag of ik iets wilde maken. Uiteraard wil ik dat. 
Het verenigingsthema is bagage, denkend aan thuis en over grenzen. Toen ik hier zo over nadacht kreeg ik wel een idee. Dit is mijn lapje geworden. 
Erop een ijsje en een zonnebril. IngrediĆ«nten die voor mij staan voor de vakantie. Vroeger werden er altijd kaarten verstuurd met daarop de woorden: "Groeten uit". Het 'X' - je staat voor een kusje, maar kan ook een anonieme naam zijn. Het geheel heb ik verwerkt in een koffertje. Zo heb ik het opgestuurd. 
Nu heb ik vernomen dat e.e.a. verwerkt wordt tot een pronkrol. We gaan het zien in mei, bij het Textielfestival in Leiden. Het was leuk om het te bedenken en te maken. 
Nu weer over naar de bloemenvelden en naar de SAL. Want daar ligt het patroontje te wachten van afgelopen maandag. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk koffertje! Dat doet me denken aan de serie "Groeten uit" ongeveer tien jaar geleden op mijn blog. https://borduurblog.blogspot.com/search/label/groeten%20uit
    Destijds werden er vijf aardige ontwerpjes ingestuurd, die ik ook heb geborduurd, kijk maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook leuk om te zien! Het lijkt er inderdaad veel op.
      groeten, Gonda

      Verwijderen