zondag 20 december 2020

Hulstvrouw, nieuwe traditie, kerst kardinaalvogeltje en vorderingen Shooting Star Sal

Nog meer hulst komt er aan bod. Ik stuitte op een leuk blackworkpatroontje waar ik de vorige keer al iets van liet zien. Toen maakte ik er eentje nu een groter geheel. Met zo'n passe- partoutje is het leuk!



Het huis is in de kerstsfeer. Ik zocht en vond een leuk serviesje met hulst. Het kwam helemaal uit Hilvarenbeek en de verkoper stond vele angsten uit vanwege het vervoer via Postnl. Maar het is helemaal goed gekomen en het staat nu te pronken in ons huis. 



Het staat in een dienblad waarop een afbeelding met roosjes. Bij de kringloop, die enige weken nog gewoon open was, kocht ik een aardig stofje [ook met hulst] en hieruit knipte ik een kleedje voor in het dienblad. Zo is het een leuk geheel. 


Voor een ander dienblad had ik nog wat stof over en ook daarvoor maakte ik een kleedje. Met hierop een ander servies dat ik al eerder kocht. 

Vorig is er een nieuwe traditie geboren. Zo rond kerst bedenk ik een thema en dan post ik elke dag op Facebook een foto. Vorig jaar was dat het thema 'kerstbomen' met een link naar het handwerken. Dit jaar is is het kerstafbeeldingen met dieren en hulst. Erg leuk zoeken op het Pinterest. Ik vind dan leuke plaatjes en als ik dan een bepaald dier zie, denk ik aan een bepaald persoon. Zo is het algemeen en toch ook persoonlijk, want de persoon waarvoor het bestemd is, ziet het vaak wel. 














De laatste is geschilderd door mijn schoondochter. Super hè?

Afgelopen maandag hadden we weer de fotobee. Wat er dan allemaal langskomt! Geweldig! Bij een fröbel- en muziekvriendin hadden we een minibee. Ze vroeg aan ons om zelf leuke stofjes mee te nemen voor een paper piercing vogeltje. Samen gingen we aan de slag met elk een eigen vogeltje en dit maakte ik op deze maandag. Erg leuk om te doen! Nog één dagje aan het werk en dan is er weer tijd om hiermee verder te gaan. 


Ondertussen werk ik ook nog verder aan de Shooting Star Sal. Elke zondag een vierde deel van een patroon. Vandaag is de laatste gepubliceerd. Ik ben bijna halverwege. Leuk om te doen ook. De uitsparingen worden ook nog ingevuld, maar ik wil eerst alle zestien vierkantjes borduren en dan pas de invulling gaan doen. 




Kortom heerlijk gefreubel aan twee freubelprojecten in de meest bijzondere tijd van het jaar. Helemaal in dit coronajaar.  




1 opmerking: