zaterdag 26 december 2020

Kerst 2020

Kerst 2020 wordt in de boeken weggeschreven als heel bijzonder. En bijzonder is op een andere manier. Kerstavond werd ingeleidt met mooie muziek vanuit Hilversum. DD dirigeerde daar de nachtmis in de kerk. Met enkele muzikanten en zangers.Waardevol. 


We mochten niet blazen op kerstmorgen, maar toch werden we verrast door een kwartet dat een paar mooie liederen voor ons speelde. Heerlijk begin van 1e kerstdag. 

Tijdens deze mooie muziek kon ik rustig door borduren met mijn SAL van de Historisch Stickmuster. Ik ben bijna halverwege. 

Eerder deze week patchte ik de vierkantjes van het kerstkardinaalvogeltje verder aan elkaar. De voltooiing moet nog even op zich laten wachten, want eigenlijk wil ik niet overal tegelijk mee bezig zijn. 

In de loop van de dag ontstond het plan om ergens in de provincie te gaan wandelen. Manlief wilde altijd nog eens naar de punt van Reide. Dit ligt in de buurt van Termunten achter Delfzijl aan de Dollard. Door middel van foto's geef ik jullie een indruk van de wandeling. We waanden ons in Denemarken. Meestal zijn we rond deze tijd in dit land en maken we zulke ontdekkingstochten. 

Wandelen langs de dijk naar de punt van Reide

Prachtig weer met mooie luchten boven boeiend water

Kilometerpaal langs de kant van de weg

Prachtig uitzicht over het wad met boeiende kleuren

Ergens ontwikkelde zich een bui. Dat levert in zo'n entourage vaak een regenboog op. Dit kon ik zo geweldig op de foto zetten. 

Deze foto deed me denken aan het perfecte plaatje. Bij dit tv programma, gemaakt met bekende fotograferende Nederlanders, was een soortgelijke foto met deze kleuren. Ik had het geluk dat ik dit riet erbij kon fotograferen. 

Nog eentje omdat ik het zo mooi vind!

De zon gaat onder en de rode gloed zorgt ervoor dat je denkt dat er ergens brand is. Gelukkig niet. 

Het weer werkte fantastisch mee en we hadden een prachtige tocht. 

Ik zet de foto's met de nieuwe traditie op Facebook nog even door, omdat er nog zoveel mooie plaatjes zijn. Ik krijg daarop ook leuke reacties. 








We hebben nog een kerstdag te gaan waarbij we nog niet weten hoe deze precies gaat verlopen. Ik wens iedereen in ieder geval:



 

2 opmerkingen:

  1. Mooi, toch kerstmuziek bij jullie. Ik heb het gistermorgen gemist. (Normaal gesproken wordt in alle vroegte op kerstochtend in ons dorp op verschillende plekken muziek gemaakt, oa door Gonda ;))
    Punt van Reide is prachtig he, hebben jullie ook zeehonden gezien vanaf de dijk?
    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Groetjes,Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het borduurwerk van de SAL van Historische Stickmuster vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen