dinsdag 30 maart 2021

Nog meer eieren en lente

We gaan langzaam richting Pasen. Voor mij een reden om paaseieren te maken. Deze keer ben ik in de borduurmodus. Van de Historische Stickmuster een prachtig patroon dat ik al twee keer maakte. 



Op het internet vond ik een mooi gekleurd patroon met diverse schakeringen. Van donker naar lichter. Grappig effect zo. 


De lente is weer in het land en dat merken we. Het is werkelijk prachtig weer, reden voor ons om de tuin eens flink op te schonen, te snoeien en zomerklaar te maken. Diverse zitjes hebben we in de tuin en tijdens het avondeten zagen we een mezenpaar het huisje betrekken dat boven ons kamerraam hangt. Op de andere plek konden onze én alle andere buurpoezen teveel in de buurt komen en dat liep vorig jaar niet goed af. Wij kochten een nieuw huisje en deze hangt nu zodanig dat er geen poes meer bij kan. Het poezenvolk loopt af en aan en kijkt ook met verlekkerde blikken omhoog, maar ze kunnen er niet bij. Wordt vervolgd...


Tijdens een fietstocht door de omgeving zag ik de bosanemoon in grote getale bloeien tussen bomen en struiken. En lief snoezig bloemetje, goed voor een mooie lentefoto. 


2 opmerkingen:

  1. Mooie eieren! We genieten ook enorm van de lente, net als jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi borduursel Gonda. Wat wordt het mooi buiten he? Ik zag de annemoontjes vanmiddag ook al, en t speenkruid. Slim om het mezenhuisje zo hoog te hangen. Gaan jullie eigen katten ook achter de vogels aan?

    BeantwoordenVerwijderen