woensdag 10 maart 2021

Belevingspad en afbeeldingen gemaakt met papier

Veel had ik gelezen en gehoord over het belevingspad in Hoogersmilde. De laatste zondag van de voorjaarsvakantie was een uitermate geschikte dag om daar eens een kijkje te nemen. Je moet wel eerst drie kwartier sturen in de auto, maar dan ben je op plek van bestemming. 

Via de camping kom je op het wandelpad. Allerlei kronkelpaadjes door het bos met verrassende objecten op het 3 kilometer lange te wandelen pad. Erg leuk om te doen en uitdagend voor kinderen én volwassenen. 

Omdat het ook voorjaar wordt en ik nog bezig ben met papier, schaar en lijm had ik bedacht om nog twee glas in lood afbeeldingen te maken. Ten eerst een werk met een crocus en een hyacinth. Met het resultaat ben ik erg blij. 

Ten tweede zijn we aanbeland in de tijd voor Pasen. Voor mij altijd ook eierentijd. Nu leek het mij leuk om nog een raamwerk te maken met dieren gevat in eieren. Wat staat er dan dicht bij mij? De poes en de vogel. Je gaat zoeken en vindt dan van alles wat je kunt gebruiken. 


Eerst maak ik de uitgeprinte afbeelding zodanig dat het dikkere lijnen krijgt en gevat is in een eivorm. Hierna snijd ik de stukken weg waar vliegerpapier moet komen. Vervolgens breng ik dit over op zwart papier dat ik dan ook weer uitsnijdt. Als dit allemaal klaar is begint eigenlijk het leukste gedeelte en dat is het invullen van de vakjes met vliegerpapier. Ook nogal een secuur werkje omdat het niet buiten de lijnen mag komen i.v.m. de diverse kleuren. Het resultaat hangt mooi te zijn voor het raam! 



2 opmerkingen:

  1. Mooi werk! Ik vind vooral de bloemen prachtig om te zien. De poes en de vogel in een ei zijn ook heel goed, alleen vind ik de kleuren van de bloemen sprekender. Het lijkt me erg precies snijwerk en dat is prima gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor Gonda, wat een precies werkje is dat uitsnijden.

    BeantwoordenVerwijderen