donderdag 20 mei 2021

60, eieren en bloemen in alle soorten en maten

Vorige week ben ik 60 geworden. Bij zo'n rond getal zei mijn moeder altijd dat we dan een denkbeeldig kruisje op de rug kregen. Ik heb nu dus 6 kruisjes 😉 . 

In het kader van mijn verjaardag kwam ik via een mailbericht op een leuk idee. Daar werd nl. geschreven over eetbare bloemen. Nu zijn veel bloemen en kruiden eetbaar, mits ze onbespoten zijn natuurlijk. Ik kon in ieder geval eetbare bloemen kopen bij de 'eetbare bloemenshop'. Dit in combinatie met gesmolten chocolade vond ik een leuke traktatie voor de bso kinderen. 

Het proces was niet ingewikkeld maar wel overheerlijk. Eerst smelt je witte en pure chocola au-bain-marie. Dit giet je dan op een beklede bakplaat. Hierop leg je de eetbare bloemen en dit laat je opstijven in de koelkast. Na een aantal uren heb je dan een lekkere eetbare traktatie. Om het in goede stukken te krijgen moet je met een mes in de weer. Het liefst had ik de traktatie in de vorm van bloemen of rondjes gehad, maar vanwege ons virus is dat niet gelukt. Bij de shop heerste corona en daardoor kreeg ik de eetbare bloemen op het laatste moment. Enfin, als ik het nog een keertje ga doen, ga ik een mal gebruiken. De traktatie was lekker en viel goed in de smaak. Helemaal in combinatie met chocolade. 




Dezelfde bso dag liet ik in het teken staan van bloemen. Buiten zijn weer veel paardenbloemen en madeliefjes te zien. Samen plukte we een paar en met behulp van wc rollen en de kleuren wit en geel gingen we ze stempelen op het kartonnen ei dat ik maakte voor Pasen. Een beetje buiten naar binnen halen. 




Zo in het voorjaar kun je pioentulpen kopen. Dit zijn zulke prachtige tulpen, omdat ze op de pioenroos lijken natuurlijk, zodat ik ze altijd koop. Zo heel erg mooi zijn ze!



Mijn 'drie op een rij eieren' project is klaar. Afgelopen maandag hadden we met drie dames een minibee en heb ik flink doorgeborduurd. Gisteravond is het afgekomen. Ik vind ze erg mooi geworden. Wellicht maak ik er nog een randje omheen. 

Voor de radio hoorde ik een bericht over de natuur en dat deze een maand achterop is met groeien en bloeien. Alles bloeit en groeit dus later. Dat geldt ook voor de Lelietjes der Dalen. Deze geluksbrengers bloeien nu bijna. Zo'n lief klein bloemetje! 



2 opmerkingen:

  1. Oh dat van die kruisjes zei mijn moeder ook altijd. Nog gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal van 60 jaar. Wat een leuke traktatie. Die eieren zijn erg leuk geworden Gonda. Ik krijg ook zin in weer eens zo'n mini bee , wie weet volgende maand, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen