zondag 30 mei 2021

Baby geboren, voorjaar met bloemen in vaasjes en in de natuur

Onze familie is uitgebreid met een lief klein meisje. Daar gaat met de post een kaartje gestuurd worden. 'Wende Klaske' wordt welkom geheten!



Het voorjaar is losgebarsten met mooi weer. Dit zorgt ervoor dat alles in de natuur de grond uitspuit en alles ontluikt. In de bermen o.a. met het mooie Fluitekruid. 

Al enige weken genieten wij van de heen en weer vliegende pimpelmezen naar het huisje boven ons raam. Heel zacht hoorde we gepiep klinken. Gisteren zijn ze uitgevlogen. Het is stil achter ons huis. Maar niet nadat ik eerder nog een mooie foto maakte van vader of moeder pimpelmees. Het nest is verwijderd en is klaar voor volgende bewoning. 



Bij The Steady Thread Blackwork SAL  zie ik elke week een leuk patroontje verschijnen van bloemen. Deze patroontjes kun je dan op verschillende manieren invullen. Er zijn verschilllende verwerkingsmogelijkheden. Momenteel heb ik gekozen voor de bloemen in vaasjes. Erg leuk om te doen. Doordat ik later ingestroomd ben maak ik nu zo nu en dan  vaasje. Wat ik er verder mee ga doen weet ik nog niet, maar dit is al erg leuk om te doen. 


Het werkje is uiteindelijk ongeveer 7 bij 3 centimeter.  Je leert ook van alles bij, want ik kende de Cosmea helemaal niet. Dit is een eenjarige vrolijke zomerbloeier. Het is ook leuk om de vaasjes in te vullen met verschillende motieven. Ik koos voor groen verlopend garen op een groene stramien. 

Bij Plint kwam ik een vrolijke aquarel tegen van Annie MG Schmidt. Deze dame zorgt al jaren voor muziekplezier bij jong en oud. Ook bij de nieuwe serie op tv "Klassiekers met Kleinsma" zorgt ze voor een lach bij het item over o.a. haar liedje "Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan". Lekker genieten. 

In Denver is een museum met een aardige expositie. Eén van deze kusntwerken is een wolf. 'Each/Other' een prachtig kleurrijk werk van Marie Watt en Cannupa Hanska Luger dat gemaakt is van ongeveer 700 bandana's. Lijkt deze wolf niet veel op een poes? 😉









Geen opmerkingen:

Een reactie posten