vrijdag 19 november 2021

Sterren in het boek, Merkwaardig SAL, Poezen

De 'sterren op het doek' veranderen ook naar 'sterren in het boek'. De ontwerpster, Nan van der Storm, heeft een boek in de maak over de sterren; Sterrenparade. Binnenkort komt het uit en mijn sterren staan er ook in! Superleuk vind ik. 


Omdat we geen ontmoetingsdag van onze borduurgroep Merkwaardig in levende lijve hadden, was er een online sessie. Hierbij hadden we een lezing en een online workshop. Een aardigheidje was dat je je kon opgeven voor een mini SAL van Hetti Ruckert. Vier weken lang kregen we dan een deel van een leuk patroon. Ik besloot om hier aan mee te doen, want ik vond het patroon prachtig. 

Ik startte met de buitenrand met klosjes, schaartjes en hartjes. Toen ik dit af had, heb ik er mijn achtergrondfoto van gemaakt op Facebook. 

Het borduren schoot flink op, omdat ik thuis was vanwege mijn verkoudheidsvirus. Als vaak wil ik er dan wel mijn eigen draai aan geven. Ik besloot om rechtsboven niet het 'ABC'  te borduren, maar mijn initialen. 

Op de band besloot ik ook om er mijn eigen draai aan te geven. Mijn blogfoto bestaat al 10 jaar en deze wil ik nu gaan vervangen door de uiteindelijke versie van dit patroon. Ik borduurde er mijn blognaam op en het jaartal 2021. Veel gepuzzel en zo nu en veel uithalen, maar ik ben blij met het resultaat. Nu nog met blogspot aan de slag om de foto te veranderen. Daar moet ik even een andere deskundige freubelaar voor vragen, want het lukt mij zo niet. 



Een ander leuk idee kreeg ik via Trijntje Huppel. Zij maakte een sleutelhanger van en met poezen. Ik heb de patroontjes opgezocht en heb nu vier minipoezen af. Zo'n tussendoor werkje. Ik ben ongeveer een uur bezig met 1 poes. Nog twee te gaan. En dan natuurlijk het in elkaar freubelen.





 
Het houdt me lekker bezig! Fijn weekend 🙋


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jouw sterren ook in het boek komen Gonda. Wat een ontzettend leuke eigen draai heb je aan dat borduurwerk gegeven. Ik wil je, als het nog nodig is, wel helpen met die foto hoor. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ontzettend leuk idee om de foto boven jouw blog te vervangen door het nieuwe borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk nieuw blog borduurwerk. Ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen