donderdag 4 november 2021

Virus, sterren op het doek, freubelwerken 2020, lezen en Robin

Het verkoudheidsvirus houdt mij aardig bezig. Al bijna anderhalf week ben ik thuis. Uitzieken zegt de dokter. Heel vervelend. Veel zitten en rusten. Toch kan ik wel bezig met mijn freubelwerken. Er staan nu 15 sterren op het doek. En dat is leuk, want dat is ook een leuk tv programma. Hier wordt dan een bekende Nederlander door drie schilders geportretteerd. Heel verschillende werken krijgt je dan. Hier zijn alle sterren ook verschillend. Bij de Facebooksal krijg je 15 patronen, de rest komt in een boek te staan. Achtereenvolgens nummer 13, 14 en 15. 




En alles op een rij in drie foto's. Leuke techniek om te doen. 




Gisteren was de workshop-bee-dag van onze Fröbelfreules. Helaas kon ik daar niet bij zijn. 's Morgens was er een workshop over crazy quilten en 's middags was er een 'laat zien en vertel'. Ik vond het wel leuk om er voor mezelf bij te zijn en maakte een collage van mijn gemaakte werktstukken. Wat een aantal kom je dan op! En dan heb ik alleen de afgemaakte werkstukken er op gezet. 


Naast freubelen is lezen ook altijd een favoriete bezigheid. Ik las het boek 'Wat we verborgen houden' van Erin Bartels. In haar debuutroman schrijft ze over een jonge vrouw in Amerika die haar familieverleden ontdekt. Op de achterzijde staat o.a. deze zin  te lezen: 'Een testament van liefde, veerkracht en moed in tijden van oorlog, racisme en misverstanden'. Helemaal leuk is dat er ook quiltwerk als rode draad door het verhaal loopt. Je hebt helemaal zin om de quilts te gaan zien, maar de verbeelding in je eigen hoofd is hier op zijn plaats. Ik vind het een aanrader. 


Vorig jaar hadden we een mini workshop bij een freubelvriendin en maakten we een roodborstje van lapjes. Dit was mooi om te doen. Maar ik had hem nog steeds niet afgemaakt. Ik wilde er knoopjes in de vorm van hulstblaadjes op maken. Die moest ik natuurlijk eerst op het grote internet opzoeken en kopen. Vind maar eens zulke iniminie knoopjes. Maar er is heel veel te koop en uiteindelijk vond ik ze! Zo LEUK! Ik maakte ze er op en 'Robin' hangt nu aan een rode Kornoeilje tak aan de muur. Alvast in aanloop naar kerst, net als de sterren uiteraard
😉. 




2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sterren Gonda. Zo jammer dat je er gisteren niet bij kon zijn, grappig dat je nu hier je eigen show&tell houdt. Beterschap. Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het Volkskrant Magazine staan vandaag een aantal mensen die een niet-uitgekozen doek van dit programma hebben gekocht en in hun huis hebben hangen. Grappig om te lezen waarom iemand zo'n bekend persoon in zijn huis wil hangen. En nee, het zijn eigenlijk lang niet altijd fans.

    BeantwoordenVerwijderen