woensdag 16 februari 2022

In de tasjesmood

De beugeltas die ik de vorige keer liet zien, bracht me in de tasjesmood. Er gaat een geschiedenis aan vooraf en dat ga ik dan hier maar even vertellen. 

In november vorig jaar organiseerden we met de Fröbelfreules van de maandelijkse bee een gezellige dag. Op deze dag zou een show and tell komen en een workshop. Helaas werd ik geveld door een behoorlijke verkoudheid en ik kon deze dag niet bijwonen. De workshop echter zette mij wel op een spoor. We zouden een object gaan maken dat gebaseerd was op het crazy quilten. Dit leek mij erg mooi om te doen en ik bereidde een en ander voor. Op Pinterest was veel te vinden betreffende het crazy quilten en mijn blik viel al snel op een leuke beugeltas. Dat leek me nu leuk om te gaan maken. Ik zocht en vond alle benodigde attributen en ging er mee aan de bezig. De voorbereidingen waren getroffen, maar ik kon er niet mee aan de slag tijdens de gezellige bee-dag. Ik was druk met beter worden en met de sterrenparade en het werkstuk bleef in de kast liggen.  

De stofjes en de beugel met vogeltjessluiting

zelfgetekende patroondelen n.a.v. het tasje dat ik als voorbeeld wilde gebruiken

de uitgeknipte stofjes

uitgeknipt en op elkaar gelegd

de stofjes aan elkaar genaaid en tezamen onder de beugel gelegd.

Tijdens de vorige bee kon ik de gemaakte werkstukken bekijken en werd ik wel weer geïnspireerd. Het duurde echter tot afgelopen maandag dat ik er mee aan de slag ging. We hadden de maandelijkse bijeenkomst van de bee en dan wil je ook ergens mee bezig zijn. En als je dan eenmaal bezig bent is het ook heerlijk om er mee verder te gaan. 

omdat de sluiting vogeltjes bevat vond ik het leuk om op het tasje een vogeltje te maken

voor- en achterkant bedekt met lintjes, kantjes en randjes

Dit zijn de vorderingen tot nu toe en ik vind het ter afwisseling erg leuk om te doen. Vooral ook tijdens de sportieve prestaties van de vele sporters tijdens de Olympische Spelen. Leuke en spannende televisie gedurende de vrije uurtjes. 

Hierdoor raakte ik in de tasjesmood en dit heeft nog een vervolg. Maar daarover een volgende keer meer. 


2 opmerkingen:

  1. Met de extra versiering van lintjes enz. wordt het echt een heel mooi geheel! Dat heb je kunstig gedaan. Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt in de beugel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bezig Gonda. Het wordt steeds mooier met die kantjes, heerlijk werkje bij de spelen.

    BeantwoordenVerwijderen