vrijdag 9 februari 2024

Project beer 🐻 en bijzonder lezen

Project beer vordert gestaag. Alle kruisjes staan er bijna op en het is toe aan de fijn tuning. We hebben even berekend dat ik er bijna vier weken mee onderweg ben. En dat is best wel heel snel gegaan. Het patroon is volledig groen gekleurd en de hele afbeelding is te zien op het doek. 



Nu ben ik natuurlijk niet alleen maar aan het borduren. Tussen de bedrijven door lees ik ook ongelooflijk veel. Het hele oeuvre van Lars Kepler, de naam van een schrijversechtpaar, dat angstaanjagende thrillers schrijft. Het gaat met name over de inspecteur Joona Linna die hoofdinspecteur is bij de politie in Zweden en die te maken krijgt met bizarre moorden. Heel spannend om te lezen. Wat nog wel bijzonder is om te weten  is dat het pseudoniem Lars Kepler een eerbetoon is aan de Zweedse schrijver Stieg Larsson [bekend van de spannende Millennium serie] en aan de Duitse wetenschapper Johannes Kepler. Nu maar wachten op het vervolg dat er ongetwijfeld komt, want elk boek eindigt met een cliffhanger. 


Hierna las ik de literaire thriller van Anya Niewierra.  'De Camino' gaat over een vrouw die vanwege rouwverwerking de pelgrimsroute loopt. Dezelfde route die haar man volgde en die uiteindelijk zelfmoord pleegde. 
Een intrigerend boek die dilemma's weergeeft waarmee de hoofdpersoon Lotte mee te maken krijgt. Ook zie je hierin bijzondere passages over hoe ze omgaat met haar rouwproces. Het verhaal hield en houd mij vanwege de levensvragen die naar voren komen, nog wel even bezig. Een aanrader om te gaan lezen. Eentje die op mijn bestsellerlijst komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten