woensdag 13 maart 2024

Tulpen op diverse manieren getoond; opgaan, blinken en verzinken

Omdat ik ziek was werd ik enorm verrast met een enorm boeket tulpen. Wat een prachtige verrassing als je ziek bent. Ik besloot om er elke dag drie foto's van te maken en die in een collage weer te geven. Zoals meestal als je met zoiets bezig bent, ontstaat er een nieuw ritme met leuke aandachtspunten. Ik kon lang genieten van de bloemenpracht en heb dus ook veel foto's.

dag 1 - een enorm boeket rose en enkele paarse tulpen

dag 2 - ze tonen elke dag meer kleur

dag 3 - terwijl ik de dagelijkse foto maak zie ik de overwegend rose kussen op de achtergrond. Grappig object op de foto. 


dag 4 - de tulpen komen steeds meer uit en de rose kleur komt steeds meer uitdrukking


dag 5 - door het kussen op de foto werd ik op een idee gebracht. Ik heb nog een rose schenkkan met dito glas. Past er ook mooi bij.

dag 6 - mijn papieren glas in lood tulp, rose, bij het steeds uitbundiger wordende boeket.

dag 7 - het tulpenquiltje erbij

dag 8 - foto met weer een ander tulpenproject. Ik heb best al veel werkstukken met tulpen gemaakt. 

dag 9 - mini borduurtulpje op een stukje hout. De tulpen worden steeds langer en gaan hangen. En kijk eens ... daar staat plotseling Nuna ook op de foto rechtsonder.  

dag 10 - Buiten bloeit de prunusboom uitbundig rose. Toevalstreffer, in het midden van het echte glas in loodraam zijn ook rose bloemblaadjes. Op de detailfoto in het midden mijn lieve poes Lodewijk. 


dag 11 - de laatste dag van de tulpen. Ze beginnen af te vallen en zijn uitgebloeid. Alhoewel dat nog niet heel erg zichtbaar is op de foto. Rechtsonder het sashiko-hitomezashi-randjes-paasei. Het jongste borduurproject.  

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Rust is het devies. Daar hou ik me dan ook maar aan. Helaas miste ik hierdoor wel de maandelijkse bee, het gezellig samenzijn met de Freubelfreules. Ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn. 

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige tulpen! Geduld gewenst Gonda, dat zal wel niet altijd meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen