maandag 30 mei 2011

Weekend in het teken van de verhuizing

We hadden een vrij rustig weekend, wat ook maar goed was ook. Zaterdagmiddag inkopen gedaan voor onze zoon. Zaterdagavond hebben we met vrienden heerlijk gegourmet. We zouden barbecuen, maar dat ging natuurlijk niet vanwege het weer. 
De afspraak was om op maandag vinyl te gaan leggen in de nieuwe kamer. Maar omdat hij gisteren de sleutel kreeg en het plantechnisch beter uitkwam besloten we om gistermorgen met een auto vol spullen te vertrekken naar Leeuwarden. De man krijgt een prachtige grote kamer daar. 20 vierkante meter met in het midden een venster met twee openslaande ramen. Het is op de tweede etage, dus veel trappen lopen, maar waarschijnlijk goed toeven. Rond half zes waren we moe maar voldaan weer thuis. Van handwerken komt niets terecht dat snap je natuurlijk wel. Gelukkig had ik wel "Quiltnieuws" gekregen, dus toch wel iets op het handwerkgebied. 

Toen ik vorige week wat aan googelen was op de term "pioenroos", kwam ik allerlei leuke dingen tegen die te maken hadden met het onderwerp. Zo kwam ik naast allerlei kwekers, foto's en afbeeldingen, een Japanse schaal tegen met daarop dus de pioenroos. Gelukkig was er een winkel waar ik deze kon bestellen en omdat ik nog wat verjaardagsgeld had, heb ik hem besteld en ook al gekregen. Hij staat al te pronk in de kamer. Ik ben er erg blij mee. Een aantal jaren geleden kocht ik eens een tegel van Sid Dickens http://www.jolijtwebwinkel.nl/?menu=category&categoryID=211984 [op deze site staan verschillende tegels] ,ook al met een pioenroos erop. Erg mooi. Zo staat alles in het teken van de Peonia, de Latijnse bloemennaam. Ondertussen staat die in de tuin in volle bloei. De takken hangen zwaar van bloemen laag naar de grond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten