woensdag 23 januari 2019

Florale kunst, snweeuwklokjes, wrijven en buigen en "hoera" slinger

Bij het lezen van de plaatselijke krant stuitte ik op een bericht over een workshop "wrijven en buigen" bij K38 in Roden.  
In de maand januari is hier de tentoonstelling "Florale Kunst" en daarbij kun je deelnemen aan een workshop. Nu leek me dit wel een leuke uitdaging. Ik meldde me aan en vorige week donderdag vond de workshop plaats. 
De uitdaging was om een aantal viltlapjes te maken en deze te gaan verwerken met buigbare takken. In de ruimte stond een vaas met groene hulst met rode besjes. Ter plekke besloot ik me hierdoor te laten inspireren. 
Ik maakte drie lapjes met donkergroene wol en roodachtige toevoegingen. Dit verwerkte ik met pitriet en een wilgentak. Het resultaat ter plekke was veel groter, maar thuis heb ik het uit elkaar gehaald en gemaakt tot het resultaat op de foto. 
Na afloop bezocht ik de tentoonstelling. Erg mooie diverse schikkingen zag ik. Enkele daarvan zette ik op de foto. De expositie is nog te bezichtigen t/m zondag 26 januari. 



In de tuin zag ik dat de eerste sneeuwklokjes in bloei waren. Meestal rond de verjaardag van manlief, zo ook weer dit jaar. Altijd mooi deze lentebodes in de wintertuin. Helemaal nu er gisteren een dik pak sneeuw gevallen is. Heerlijk winters! 
Van een leerling kreeg ik een tas vol handwerkspullen. Hierbij zaten diverse lapjes, verwerkt tot driehoeken. Bij ons op de bso hebben we een ideeëndoos en daarin zitten diverse briefjes. Op één daarvan stond "een verjaardagsslinger". Nu leek het mij een leuke uitdaging om een "hoera" slinger te gaan maken van de driehoekjes. 
Op het internet zocht en vond ik patroontjes van te haken letters. In mijn garenton heb ik nog diverse kleurtjes garen en in het weekend ging ik aan de slag. Leuk om even heel wat anders te doen. Vanmiddag maakte ik de slinger aan en in elkaar. 
Morgen gaat hij mee naar m'n werk en is er gelijk een verjaardag. Kan hij direct gebruikt worden. 

1 opmerking:

  1. Wat leuk die viltworkshop Gonda, je raakt wel van alle markten thuis zo. Wat een leuke slinger is het zo geworden! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen