zondag 27 januari 2019

Nog meer bloemen, schattige kattige, lezen en quiltnieuws

Vanwege een aankondiging in de krant over het Karmel klooster in Drachten bezochten we de tentoonstelling "BLOOM". In het kader van 25 jarig bestaan van het Karmelklooster in de huidige vorm, is deze tentoonstelling georganiseerd. 


We zagen mooie bloemige kunstwerken, in diverse vormen. Vooral de textiele werken van Cas Holmes met bijzonder borduurwerk, spraken mij erg aan. 


Maar het geheel was mooi van opzet en leuk om te zien. Vanwege enorme belangstelling is Bloom nog te zien t/m 17 februari. 
Onze mooie lieve poezen blijven een dankbaar object voor het maken van bijzondere foto's. Ik krijg er geen genoeg van. Op beide vensterbanken heb ik een plekje voor ze vrijgemaakt. Regelmatig zitten ze daar; naar nieuwsgierig naar buiten kijkend, of gewoon lekker te liggen. 
Heerlijk lezen is het in het boek van Kristin Harmel; "Zolang er sterren aan de hemel staan". Een hartverwarmende roman over hoop, moed en geloof. Het prachtige verhaal omvat een meeslepend verhaal over een aantal generaties dat zich afspeelt in Europa en Amerika. Het geheel is omlijst met recepten van lekkernijen die ook een rol spelen in het verhaal. Mooi boek! 
Bij een kringloopwinkel kocht ik voor € 2,50 een aantal jaargangen van "Quiltnieuws". Dit verenigingsblad van het Quiltersgilde staat garant voor een paar avonden heerlijk genieten van het quilten en alles wat ermee samenhangt. En, wie weet, mij te laten inspireren tot nog meer freubelwerk van andere makelij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten