donderdag 17 januari 2019

Veel acties op freubelgebied


Na de Dresdenplate heb ik nu ook het tasje klaar. Zo nu en dan zwaar werk voor mijn rechterhand. Ik had zowaar spierpijn in mijn hand! 
Voor een kleine bijna tweejarige heb ik een kaart gemaakt. Hij vindt het prachtig om met de duplo trein te spelen en hierop bedacht ik een ontwerpje voor een kaart. Zo'n klein projectje maar toch ook heel leuk om te bedenken en te maken. Ingevuld met colorwork en de primaire kleuren. 
Afgelopen maandag hadden we weer de maandelijkse bijeenkomst van de Fröbelfreules. Altijd waarborg voor gezelligheid, inspiraties en nieuwe zaken. We willen een gezamenlijke tentoonstelling organiseren met daarbij een groepsproject. Hiervoor namen we allemaal diverse lapjes mee en de doelstelling is een quilt met Dresdenplate motieven. Ieder maakt een blok met gemixte lapjes en dit wordt tot één geheel gemaakt. Een leuke uitdaging en niet al te moeilijk na de workshopdag. Ik heb hem gisteravond afgemaakt. D.m.v. foto's mijn lapje in wording. 
De vier achtergrondlapjes bestaande uit beige tinten.

De beschrijving met de uitgeknipt punten. 

Een eerste schikking van de lapjes. 

De lapjes op kleur gesorteerd, aan elkaar gemaakt en met spelden op de ondergrond gezet. 

Met de hand de lapjes geappliceerd en de middencirkel eruit geknipt aan de achterkant en met spelden op de krans gezet. 

De middencirkel op de krans geappliceerd en mijn lapje is klaar.
Nu weer op naar nieuwe projecten. 

1 opmerking: