vrijdag 1 mei 2020

Fluitenkruid, give-away, tweedehandswerk, kaarten, 2e vogeltjesquilt en strokrans


Van bovenaf gefotografeerd. Het is net een mandala!
Met het mooie weer van de afgelopen weken, hebben we veel gefietst. Overal kom je dan langs als je lange tochten maakt. Onlangs spotte ik het fluitenkruid. Dit fijne witte bloemetje bloeit in het voorjaar en is familie van een schermachtige soort. Meestal te vinden in bermen en langs fietspaden. 
Regelmatig lees ik verschillende handwerkblogberichten. Zo ook van Margriet Hof. Zij schrijft zeer regelmatig berichten en dat is interessant. Zo had zij onlangs een give-away op haar blog staan. Hierop kon je reageren en wellicht kreeg je dan het boek "Nederland in kruissteek" van HenriĆ«tte Beukers. En ja hoor, ik werd eruit gekozen! Afgelopen donderdag kreeg ik het boek met de post thuis gestuurd. Een heel mooi boek met afbeeldingen, patronen en historische verhalen over van alles wat met Nederland te maken heeft. Ontzetten leuk natuurlijk! 
Zo heeft zij ook allerlei zaken te koop die dus tweedehands zijn. Ik zag hier een leuk item dat ik gekocht heb. Een mooie paaskaart! Als ik de afbeelding laat zien dan begrijp je wel waarom ik het mooi vind. 
Van mijn moeder kreeg ik eens een mooie nieuwjaarskaart met als afzender "Grootmoeder". Deze kaart ziet er ongeveer net zo uit als de paaskaart, alleen dan met een ander thema natuurlijk. Ik vind dit mooie kaarten en helemaal ook de paaskaart, omdat je ze niet zo vaak ziet in deze vorm. 
Wellicht een inspiratie om zelf een soortgelijke kaart te maken. Gelukkig is daar nog even tijd voor, we zijn nu nog in het voorjaar. Laat het maar lekker broeden in het hoofd.
Ik mag de raderen ook nog laten werken voor de symbolische schikking voor 3 mei in de kerk. Het thema is, hoe kan het anders, 75 jaar bevrijding. Met iemand anders maak ik hiervoor de schikking. Ik had meteen een idee om een krans te maken. Voor de basis heb je dan een strokrans nodig en daarop moeten bladeren bevestigd worden. Materialen hebben we gekocht en ik ging de basis maken door de strokrans te bekleden met bladeren. 


Nu gaan we het morgen verder verwerken. Na zondag laat ik wel zien hoe het geworden is. 
Ook ben ik weer bezig met een vogeltjesquilt. Ter afwisseling van het BVP, dat overigens ook mooi doorgaat, ben ik hier mee bezig gegaan. Zo leuk om te bedenken welke kleuren je gebruikt en wat de invulling van het vogeltje gaat worden. 
Het eerste gedeelte is klaar, nu ga ik het verder afmaken met stofjes en de naaimachine. Dit wordt ook vervolgd dus. 
Een hoofd vol en een heel verhaal. Maar daar is met deze crisis ruimte en tijd voor. Het komt mijn creativiteit ten goede, maar ik hoop dat we snel weer over gaan tot de gewone orde van de dag! 

1 opmerking:

  1. Wat ben je heerlijk bezig Gonda. Na 11 mei zul je ook weer meer moeten werken denk ik? Nu nog even genieten van al die extra handwerktijd. Wat een leuk boek heb je gewonnen, past echt bij jou. Veel plezier ook met die mooie kaarten, bijzonder zijn ze.
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen