vrijdag 12 juni 2020

Bubbels 4, 5 en 6, Tia en mondkapjes


De bubbels 4 en 5 waren gereed en terwijl ik met nummer zes bezig was kreeg mijn man een TIA. Uiteraard was dit erg heftig en zijn wij erg geschrokken. Hij heeft drie dagen in het ziekenhuis gelegen en is nu weer genezen verklaard. Hij moet nog twee weken rust nemen en dan moeten we zien hoe het verder gaat. De wereld staat even op zijn kop. Gelukkig is hij weer thuis en is alles afgezegd voor de komende dagen. Bij ons nu een privé lockdown. Ik heb ook mij werk even afgezegd deze week, want een en ander houd je flink bezig.
Nu we weer wat in de rust zijn, is er ook tijd voor het freubelen. Nummer zes van de bubbels is ook af en dit is nu de stand van zaken. 

Door het gebeuren kwam dochterlief twee dagen hier. Dat was natuurlijk erg gezellig. Terwijl ze hier was leek het haar leuk om mondkapjes te gaan maken. Ze reizen daar veel met het openbaar vervoer en dan moeten ze mondkapjes dragen. Wat is er dan leuker om een 'leuk' mondkapje te dragen. 
We begonnen met het kapje voor de kleine man. In mijn voorraadkast had ik nog genoeg stofjes en o.a. deze leuke met bijtjes. We hebben bestaande mondkapjes goed bekeken en volgden een tutorial op het internet. Uiteindelijk besloten we tot het maken van kapjes met plooien. Voor de kleine man maakten we deze op maat, dus kleiner.
Stof met bijtjes. Het ligt hier klaar voor het strijken van de plooien. 

Nadat de plooien erin gestreken zijn kunnen de naden gespeld en gestikt worden. Hierna kan de neussteun er in. Daarna worden de elastiekjes en de zijnaden gespeld en genaaid. 

Hij is wel erg snoezig geworden. Ik krijg nog een foto van de drager met het kapje op. Uiteraard laat ik die helaas niet zien. 
Voor haar en hem [haar vriend] maakten we er nog drie, omdat het zulke leuke muziekstofjes zijn en omdat afwisseling in het dragen ook leuk is. We hadden de smaak te pakken en als je eenmaal hoe het moet, dan is het gemakkelijk. We maakten gebruik van de neussteun en de elastiekjes van bestaande mondkapjes. Voor het schoonmaken van de kachel gebruik ik mondkapjes en ik heb een aantal op voorraad dus dat is gemakkelijk genoeg. Uiteindelijk maakten we er vier. Het naaiatelier was even tijdelijk geopend en dat was erg gezellig. 



Nu ga ik bezig met de zevende en achtste bubbel ondertussen peinzend over de verdere verwerking hiervan en over de TIA en de gevolgen daarvan.  

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk valt de TIA mee! Sterkte en rustig aan, het is een serieuze zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schrik Gonda. Goed om nu samen even rust te nemen om alles te verwerken. Fijn om dan toch wat creatieve afleiding te hebben. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het goed blijft gaan.
    Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen