zondag 28 juni 2020

W's op Ameland, bubbel nummer 8 en wulken

We waren 5 dagen op het prachtige Ameland. Om bij te komen van alles wat er gebeurd is verbleven we in een heerlijk huisje in het plaatsje Buren, ongeveer 5 minuten lopen van het strand. De stalen rossen stonden uiteraard in de kofferbak en we hebben een uitermate plezierig verblijf gehad op het wondermooie Ameland. 
Het inspireerde mij tot een gedicht waarin veel 'w's' staan. Diverse foto's die ik maakte waren o.a. hierop ook geïnspireerd.


wondermooi Ameland

waterrijk waddengebied
wervelende wind
wuivend gras
wankele wandelende voetstappen
wende van de wegzinkende warme zomerzon
woeste wolkenpartijen
wassend water
wijkend water
weidsheid
wapperende vlaggen
wenkende watergolven
wrakhout
wulk; werk in wording
westerstrand
waterwegen

wondermooi Ameland

Het gedicht vertelt genoeg volgens mij. 


Bubbel nummer 8 werd voltooid en een nieuw klein werkje in wording is gebaseerd op een schelpenvondst. 

Als eerste vond ik bij het huisje een wulk. Een mooie schelp. Ik zocht en vond een mooi patroontje van een wulk in combinatie van blackwork en kruissteek en maakte dit als we niet aan het fietsen waren. Want we hebben het hele eiland doorkruist op de fiets. Het is een relatief klein eiland, maar door de vele fietspaden kun je diverse routes fietsen. 
Het was er niet druk en doordat je er meerdere dagen vertoeft, prop je niet alles in één of twee dagen. Heerlijk was het!
Met de laatste avondboot voeren we weer naar het vasteland. Het uitzicht op het grijsblauwe water verruilend voor blikken op oneindige groene weilanden van Holwerd en omgeving. Back to basic. Met in de bagage natuurlijk o.a. de foto van drie wulken!





2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht Gonda, je hebt talent voor het spelen met taal. Heel fijn zo´n week weg om bij te komen van alle hectiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gedicht. En ik vind je borduurwerk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen