zondag 28 februari 2021

Voorjaarsvakantie

Na de winterse post van 18 februari, gingen we werkelijk een bijzondere voorjaarsvakantie beleven. Nooit was het zo warm rond deze tijd van het jaar. Dat schiep diverse mogelijkheden. 

Mijn schoonmoeder was jarig en we vierden dit in hele kleine kring. 85 is best een bijzondere leeftijd. Na haar herseninfact is ze, met rollater, nog redelijk goed ter been en we maakten een leuke wandeling in de buurt van het Leekstermeer. Heerlijk weer hadden we daarbij. Dit zorgde voor een lentegevoel. Het kaartje dat ik erbij maakte is daar ook opgeínspireerd. Tulpen van de Threadwork Sal verwerkte ik op deze manier.  

Het project van Ruben Montini is ook hiermee verweven. Vorige keer liet ik het lapje zien met de twee Europese kleuren; geel en blauw. Ik borduurde de contouren van Europa. Omdat het ook met de cultuur van je eigen land te maken mocht hebben, borduurde ik een rij tulpen die over Nederland liep. Ik stuurde het naar museum Arnhem en wacht het verdere verloop af. Leuk om te bedenken en uit te voeren. 

Wij verzorgen, ook in de vakantie, de noodopvang bij de BSO. Er zijn soms maar heel weinig kinderen en dat biedt ook wel weer mogelijkheden. Twee keer ging ik met ze naar het bos. We gaan dan eerst de dieren voeren die in het hertenkampje verblijven. Daarna maken we een wandeling door het aangrenzende bos. We zien dan van alles, o.a. veel vogels en eekhoorns. We laten ons dan inspireren door de omgeving en gaan dan iets maken. Dit kan van alles zijn. De eerste keer een takkenbouwsel en de tweede keer werd het een boszon. Na afloop zei één van de kinderen zei tegen mij dat het de leukste dag was bij de BSO. Gewoon leuk en erg gezellig om te doen. 



Het lentegevoel zorgt ook voor mijn nieuwe papierpassie. Glas in lood, maar dan met papier. Nadat ik de sneeuwklokjes schilderde op het raam leek het mij leuk om een tulp van papier te maken. Na enig denkwerk en verzamelen van de benodigde materialen ga je aan de slag en dan volgt er een mooi resultaat. 

Deze bloemvormen ga ik voortzetten met een crocus en een narcis. Wordt vervolgd... 

1 opmerking: