maandag 16 augustus 2021

Van alles en nog wat op de thuisbasis

Als je weer thuis bent komt er direct alles op je pad. Allereerst het opruimen en opstarten. Ook het werk begint weer, zowel van mij als van mijn DH die deze week een grote cd opname heeft. We zijn weer in een ritme en dan is er ook weer tijd voor van alles en nog wat. 


Ik ben in de ban van de sterrenparade. Het is zo mooi en zo leuk om te doen! Ik luisterde gisteren naar het programma 'Tussen hemel en aarde' op de radio en tegelijkertijd maakte ik bijgaande foto. Mooie muziek en de sterren die ik creëer, tussen hemel en aarde. Nummer zeven is op de rol en er komen vanaf eind augustus nog acht bij. 



De zonnebloemen zijn ook in bloei gekomen. Dat is ook leuk om te zien dat het succesvol is. 

Over het algemeen lees ik 's avonds boeken. Deze keer een hele speciale van Kristin Hannah; De wintertuin. Een roman over twee zussen die na vele jaren ontdekken wat hun ouders overkwam in de Tweede Wereldoorlog in Rusland. Een heel boeiend verhaal. 

Binnenkort krijgen we de nieuwe BSO bus [voorheen Stint]. Deze is geheel vernieuwd en nog veiliger geworden. Hiervoor moesten we een theoretische en praktische training volgen. Leuk om te doen en ik heb zin om weer met de kinderen op pad te gaan. 

Omdat het nog mooi weer werd zondag, besloten we om nogmaals de Lauwersmeer fietsronde te gaan doen. Mooie paadjes door het Friese en Groninger landschap, door groen en langs veel water. Altijd boeiend. 

Bijna 50 kilometer op de teller, maar erg leuk om te doen. In de buurt van de sluizen fietsten we bij de zeekant langs de dijk. Dat was wel bijzonder om te doen. Het waaide keihard, maar met de wind in de rug waren we binnen de korste keren bij de sluizen. 

Bij de brug bij Lauwersoog staat nog een groot houten kunstwerk. Deze is gemaakt door Lambert Kamps en het geeft de dunne grens aan tussen zoet en zout. Als je even op google zoekt vind je de interessante informatie. 

Een deel van de projecten in Lauwersoog met het thema 'Ode aan het gemaakte land'. Pal aan onze Noordkust op het grensvlak van zoet en zout, meer en zee, Friesland en Groningen en op de route naar Schiermonnikoog staat dit nieuwe baken van Lauwersoog. Een baken in de serie van bakens die de scheepvaart al van oudsher gebruikt om zich te oriënteren op het water aan de hand van punten op het land. Onze twee bouwwerken voor dit project zijn een ode aan dit door mensen gemaakte stukje Nederland. De hoogtepunten op de dijk adresseren de dreiging van de steigende zeespiegel en de noodzakelijke verhoging van onze dijken in de toekomst.

2 opmerkingen:

  1. Wat worden jouw sterren mooi Gonda!
    Stoer stra je daar op de bso bus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie zonnebloemen! Het kunstwerk vind ik intrigerend om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen