zondag 22 augustus 2021

Varen over de baren, welkom en 8 [of 9] sterren

Afgelopen week was onze DD met haar geliefde aan het zeilen op de Friese wateren. Wij waren ook een dagje uitgenodigd en vrijdag reden we richting Eernewoude om daar aan boord te stappen. Nu is Earnewâld voor ons voor altijd verbonden met de vroegere vakanties. En als we daar dan arriveren voelt het een beetje als thuiskomen. Helemaal op het water waar we vele uren hebben doorgebracht. 

Met z'n vieren was het prachtig op het water. Varen over de Friese baren. Heerlijk zeilen. 

Toen we na afloop weer naar de auto liepen kwamen we een mooie plaqette tegen. Ik kon het op de foto zetten voordat we verder moesten. Helaas kon ik de bijgaande informatie niet zo snel lezen. Gelukkig hebben we over twee weken een familiedag daar zodat ik het dan kan lezen. Maar ik denk dat het te maken heeft met het Skûtsjesilen. Enfin, dat zie ik dan later wel. Maar het hoort zo bij Eernewoude dat ik het leuk vind om het te laten zien. 

De afgelopen week waren we met het werk nog in de vakantiemodus, maar vanaf maandag willen we de kinderen weer 'welkom' heten op onze eigen locatie. Bijgaande letters maakte ik voor en op het raam bij de bso zodat iedereen, zowel binnen als buiten, zich 'welkom' voelt. 


De sterren verschijnen in rap tempo op het linnen. Er staan er nu 8 op. 

Bij de rommelmarktwinkel vond ik een leuke ster waar je een waxinelichtje in kunt doen. Ik vond het leuk om het samen op de foto te zetten. Vandaar de bovenstaande woorden acht... of negen. De sterrenparade heeft even pauze omdat de ontwerpster met vakantie is. Maar er is zijn andere projecten die voorrang verdienen, maar daarvover in een volgend bericht. Fijne zondag nog!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk joh, zeilen, ik begrijp dat jullie dat vaker hebben gedaan. Eernewoude vind ik ook altijd erg sfeervol. Mooie sterren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke letters voor binnen en voor buiten!
    Een tip: ik neem vaak een foto van informatiebordjes onderweg, zodat ik het thuis rustig kan lezen. Hetzij voor de eerste keer of voor een tweede keer als ik erover wil schrijven op mijn blog. Tegenwoordig is dat eenvoudig met de digitale fotografie. Natuurlijk gooi ik de foto's daarna weg. Je kunt niet alles bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen