woensdag 29 december 2021

Kerst en sterren


Kerst 2021 is weer voorbij. We hadden prachtige dagen in meerdere opzichten. Natuurlijk was er de lockdown, maar we mochten familiebezoek ontvangen en hebben genoten van het mooie winterweer. 

In de kerstbijlage van de krant was het thema 'verbinding'. Dit vond ik wel mooi, omdat ik het ook zo voelde. We aten 'hotpot', de Koreaanse barbecue. De bouillonbasis staat op tafel en daarin komen groentes, dunne stukjes vlees, visballetjes en diverse soorten paddestoelen. De verbinding zat hem daarin dat het dus een mix was van diverse culturen. De meeste ingrediĆ«nten kochten we bij de Aziatische supermarkt in Groningen. De basis van de soep was Hollands, de rijst kwam uit Korea. Lekker eten met elkaar. 

Met Hilversum waren we verbonden met de livestream. Hier zong dochterlief, begeleidt door haar vriend, in de viering. Zo mooi om mee te beleven. 

Tijdens deze kerstdagen pakte ik de borduurnaald weer op om met de sterren verder te gaan. Mijn sterren staan in het boek dat ik nu ook heb en ik ga verder met de volgende sterren. Bijzonder vond ik wel de 16e ster. Deze heeft een ronde in het midden en dat vond ik net op een kerstbal lijken. Zo is dat ook weer een verbinding. 

En zo ga ik verder met nummer 17, 18 .... enzovoort.

Nu maken wij ons op voor een mini vakantie. Even lekker weg met alle kinderen. Tot blogs, tot volgend jaar! 
P.s. op Nieuwjaarsdag meld ik mij met een op dit jaar ingezette traditie. 

2 opmerkingen: