vrijdag 10 december 2021

Speculaaspop en fietsen

5 December ligt alweer een paar dagen achter ons. Wij hebben geen pakjesavond meer, maar we genieten er wel van. Chocoladeletters, banket en pepernoten, van al dat lekkers hebben we wel heerlijk gesnoept! Dit jaar viel deze dag op zondag. 's Morgens kreeg mijn schoonmoeder de boosterprik. Nadien kwam ze bij ons. Ik had een recept van een hartige banketstaaf met zalm en spinazie. Na bereiding hebben we heerlijk gegeten. Zo waren we toch in de Sinterklaasstemming. 

Dit was het originele patroon. 

Dit is wat ik ervan gemaakt heb. Het is wat lichter geworden omdat ik met 1 draadjes borduurde. 

Mijn speculaaspop is afgekomen op 5 december. Ik heb het patroon aangepast naar mijn smaak en het is erg leuk geworden. Wat ik er nu verder mee ga doen? Ik heb nog geen idee, maar leuk was het. Er is ook nog een mannelijke variant. Ik heb al bedacht dat ik die volgend jaar ga maken. Natuurlijk weer rond de Sinterklaastijd. 

Deze en komende week moet ik nog wat vakantieverlof uren opmaken. Zodoende ben ik wat meer vrij en heb eens even weer tijd voor wat anders. Nu had ik vreselijk veel zin om een stuk te fietsen. Manlief zette mij af bij P&R Hoogkerk en van daaruit fietste ik naar Groningen. Even lekker in de stad rondstrunen. Ik kocht nog wat kledingstukken en fietste vervolgens weer terug naar Leek. 

Ondertussen was de halve maan opgekomen en dat zorgde voor een leuke foto. Tussen Lettelbert en Leek gekiekt. 


Als grapje keerde ik de foto om en dan heb je een leuk effect. Heerlijk te zien, fijn fietsweer, maar wel fris. Gelukkig kan de kachel thuis aan en dan is het weekend. 

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om wat extra vrije dagen te hebben. Fijn om dan zo'n fietstocht te maken. Wat is jouw versie van de speculaaspop mooi, ik vind haar mooier dan t origineel eerlijk gezegd. Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige speculaaspop! Leuk om weer eens bij te lezen op jouw blog, heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen