zondag 24 april 2022

Fietsen, blindedarmontsteking, tulpen en tulpen

Nu het weer warmer wordt buiten, is het ook weer fijn om samen fietstochten te ondernemen. Ikzelf fiets het hele jaar door, manlief is meer een mooi en vooral warmweer fietser. Heerlijk om samen weer tochten te ondernemen. 

Vorige week na veel muzikale activiteiten maakten we een prachtige fietstocht door Drenthe. Vanuit Zeijen ondernamen we de tocht, nadat we nog bij de Oranjerie heel veel bewerkte eieren bewonderd hadden. Onderweg kom je dan zomaar bijzondere zaken tegen. Zo ook op die dag. 


Plotseling kwamen we terecht op het 'zangfietspad'. Op het bord een zangaanbeveling. Dat hebben we vooral de bomen laten weten, we zongen uit volle borst; 'De paden op, de lanen in' en het Drentse volkslied. 


Een stukje verder kom je dan op oeroude grond, althans volgens het informatiebord. Een houten beeld staat al decennialang uit te kijken over Noordse Veld en de Peestermaden. Mooie tocht om te doen. 

We werden opgeschrikt door een bericht van zoonlief. Hij had enorme buikpijn en is uiteindelijk in het Martiniziekenhuis belandt met  een blindedarmontsteking. Dit komt natuurlijk vaak voor, maar toch is het altijd spannend, vooral omdat het je eigen kind betreft. Hij is geopereerd en is weer thuis en herstellende. Zo heb je zomaar iets. Het is duidelijk dat wij bijzondere paasdagen hadden dit jaar. Het gaat gelukkig steeds beter. 

Mijn tulpenquiltje heb ik ook af. Ik wilde steeds bedenken hoe ik het verder af zou maken. Toen ik ging googelen op 'tulp' zag ik een afbeelding van een contourtulp. Met rood glansgaren was het een leuk werkje om dit op de quilt te maken en het door te quilten. Uiteindelijk moest de bies er nog omheen gemaakt worden en op de achterzijde de ophangbevestiging. Ik ben er blij mee. 

Wij gaan dit jaar naar Korea en dan verdiep je je in het land en haar eigen- en aardigheden, maar ook in je eigen land. Zoon en schoondochter zijn naar de Keukenhof geweest om een filmpje te maken van en over de tulpen en dat leidde mij nogmaals naar de tulp. En dan de geborduurde tulp. Ik vond een leuk borduurpatroon van een Delftsblauw tegeltje met een tulp. Heerlijk om te borduren. Ik ben nu halverwege wil nog iets eigens toevoegen aan de tegel. De raderen werken. Wellicht gaat het mee naar Korea als geschenk. 


Vanmiddag komt dochterlief naar het Noorden. Heerlijk ook om haar weer eens bij ons te zien. Ze is altijd druk daar in Utrecht met de muziek en met de studie. Fijn om elkaar dan aan het begin van de meivakantie te kunnen ontmoeten. Toevallig hadden wij dit weekend geen activiteiten dus dat komt prachtig uit. Gezellig
😻. Fijne dag en week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten