zondag 22 januari 2023

Amaryllis, verhuizen en harten

Soms heb je geluk met planten en/of bloemen. Elk jaar heb ik een Amaryllisbol en dan is het afwachten wat er komt. Deze keer had/heb ik geluk. 

Ik vind het altijd mooi als er een rode bloem uitkomt.

CHECK! 

Ik vind het altijd mooi als het een kortstelige is.

CHECK!

Ik vind het altijd mooi als er voor de tweede keer een bloem komt.

CHECK! 

Bovendien kan ik er twee jaar van genieten, nl. in 2022 en in 2023 😸. Op de foto's het proces in wording. En dat gaat dan ook heel snel. Zo binnen de 10 dagen is het zover. 




Dochterlief gaat voor de 6e keer in 10 jaar verhuizen. Meestal help ik mee, maar daar is dit jaar i.v.m. mijn blessure geen sprake van. Maar uiteraard wordt er wel aandacht aan besteed. Ik maak vaak iets met het huisnummer. Deze keer ziet het er zo uit, met een klein presentje. 

Drie-en-een-half jaar heeft ze in het laatste huis gewoond in Utrecht. Nu hebben ze een huis gekocht in Culemborg. Voor de komende jaren zal ze daar wel blijven wonen zodat we de verhuizingen voorlopig wat haar betreft nu wel achter de rug hebben. 

Het hartenproject vordert gestaag. Als ik flink doorwerk kan ik er eentje per twee dagen maken. Maar ik heb ook een aantal interessante boeken om te lezen en dat is ook een heerlijk tijdverdrijf. En mijn moeder zei ook altijd dat het geen aangenomen werk is, dus het hoeft niet zo snel. Maar het borduurt zo lekker nieuwsgierig. 

Fijne winterse dag verder... 

2 opmerkingen:

  1. Wat grappig Gonda, ik houd juist van lange stelen bij een Amaryllis. Volgens mij zijn korte stelen overigens wel zeldzamer. In ieder geval wat kleur in januari, dat is altijd welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo kom je deze dagen wel door Gonda, heerlijk om te borduren en lezen. Hopelijk knap je gauw weer op.

    BeantwoordenVerwijderen