zondag 8 januari 2023

Het nieuwe jaar is heftig gestart

Het nieuwe jaar is nog maar één week oud en er is in mijn persoonlijke leven al weer van alles gebeurd. 

Na een prachtige reis naar Gent troffen we thuis alles in goede orde aan. Het begin was goed zeg maar. Op dinsdag ging ik weer werken, maar dat ging dus helemaal niet. Ik had enorm last van mijn linkerbeen als ik liep. Dat was vervelend want waar komt zoiets vandaan? Echter wij hadden op woensdag een uitvaart van een vriend en dan schuift zoiets even naar de achtergrond. En ik wil ook toetsen hoe zoiets verder gaat. 
Op donderdag was ik nog vrij. Echter opeens belt er een meneer aan met een niet zo vrolijke boodschap. De schrik slaat je om het hart als hij dan meldt dat er een poes van ons aangereden is. Gelukkig lagen beide poezen in ons huis te slapen dus de ontsteltenis was voor ons niet aan de orde. Maar ik wist van een buurvrouw dat ook zij twee witte poezen had. Na wat onderzoek bleek dat het inderdaad een van haar poezen was. De poes heeft het niet overleeft en is afgevoerd met de dierenambulance. Tijdens dit gebeuren kon ik weer helemaal niet uit de voeten. Ik meldde me acuut ziek en maakte een afspraak bij de dokter. Die constateerde een slijmbeursontsteking in het been. Medicatie en voorlopig pas op de plaats. Balen dus. 

Elk nadeel heeft ook voordelen zoals altijd. Er is nu veel tijd voor het borduren. Maar ik was gewoon liever helemaal gezond geweest natuurlijk. Helemaal omdat we een wandelconditie opgebouwd hadden in de afgelopen jaren. Nu dus even niet. Ook dochterlief gaat verhuizen en ook daar kan ik geen bijdrage in leveren. Waarschijnlijk ga ik nog wel gordijnen voor haar naaien. Dat zal wel lukken denk ik zo. Enfin, eerst maar kijken hoe het verder verloopt met de ontsteking. 

De groen getypte woorden/zinnen/uitdrukkingen hebben met lopen te maken. Dit kwam bij mij op tijdens het schrijven van dit bericht. 😉



Eind vorig jaar was ik gestart met een puntenprojectje. Dat ging zo naar de zin dat ik er in totaal 4 gemaakt heb. Ik had een klein lapje stramien over en die kon ik verdelen in vieren. Dat kwam dus mooi uit. Zo zijn ze geworden, alle vier heel divers. Leuk om weer te doen op verschillende manieren. 

De poes scherp op de foto

Het borduurwerk scherp op de foto

Vervolgens ging ik met verder met het 
'All we need is Love' hartenproject. Ik was blijven steken bij de 3e. Soms stagneert het even vanwege poezenbezoek. Maar vaak duurt dat maar even en kan de naald weer gehanteerd worden. 


Vanmorgen heb ik de 4e afgemaakt. Leuk om te doen weer, helemaal als je de smaak weer te pakken hebt. 

3 opmerkingen:

  1. Getsie wat een pech Gonda. Ik hoop dat je vlot herstelt. Gelukkig kun je je met borduren vermaken. Beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah Gonda! Helaas heb ik ervaring met een slijmbeursontsteking van het been (eigenlijk in de heup). Het eerste wat er moet gebeuren is dat je weer "normaal" loopt. Medicatie helpt daarbij. Daarna een beetje rekken en oefenen. Ik denk dat het bij de fysio kan, maar bij mij deed de huisarts twee geschikte oefeningen voor die inderdaad geholpen hebben. Soms voel ik nog een beetje pijn en dan ga ik weer een paar dagen oefenen en dat helpt dan goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Het zit ook bij mij in de heup. Die oefeningen ga ik naar vragen. Dat van dat normale lopen klopt. Mijn man zei iedere keer al tegen mij dat ik anders liep. Ik ga het ervaren.

      Verwijderen