donderdag 30 maart 2023

Zegt het met bloemen deel 3

Ondanks dat het koud is, komt het voorjaar er aan. Alles spruit de grond uit. Veel verwachtte, maar ook onverwachte bloemen. Met de laatste ga ik aan de slag, maar eerst de bloemen die gebruikelijk zijn voor deze tijd van het jaar en bij mij bekend. 

Eerst had ik het sneeuwklokje, de crocus en de hyacint. In de afgelopen periode heb ik er nog drie bij gemaakt. Grappig om te doen en leuk om de patronen erbij te zoeken en soms ook zelf samen te stellen. Bij de Prunus bijvoorbeeld kon ik niet een combinatie vinden van bloem en letter. Maar wel een patroontje van een tak met bloesem eraan en daar heb ik dan een 'G' bijgemaakt. Deze boom bloeit altijd in maart en meestal hebben we dan vaak mooi weer zodat we dan snel een tapijt van bloesem hebben. Dit jaar is het vrij koud en kunnen we langer genieten van de boom in volle bloei. 



In de achtertuin bloeit het blauwe druifje in grote getale. Je hoeft er maar een paar te poten en ze breiden zichzelf enorm uit. Een heel kleurrijk blauw geheel. Ik had ook ooit een wit druifje, maar die is ten onder gegaan. Bij de bloemist kon ik de hand leggen op een paar bolletjes met witte druifjes en ik heb ze gepoot. Nu maar hopen dat ze volgend jaar weer komen. 



De volgende bloem is de hyacint. Vaak krijg of koop ik ze en als ze dan uitgebloeid zijn poot ik ze in de tuin. Eerst zag ik de blauwe, toen de witte en daarna de donkerrode. 





En zo borduur ik nog maar even wat verder met de bloemen in de tuin. Ik ben benieuwd voor welke verrassingen ik nog komt te staan. 

2 opmerkingen:

  1. Mooi hè, al die bloemen! Ook ik heb ooit eens witte druifjes geplant en ook nog blauwe druifjes met een witte top. Uiteindelijk zijn ze allemaal verdwenen, de blauwe zijn blijkbaar dominant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat al de bloemen langzaam aan weer in bloei komen. Een leuk project met al de bloemen die je borduurt!

    BeantwoordenVerwijderen