maandag 27 mei 2024

Tulpen op de DJvvG, workshopje draad opnaaien en diverse vingerhoeden

Zoals ik laatst al een hokje gevuld had met een tulpje, heb ik er nog twee gemaakt met het blackworkpatroon. Een heel karwei, want een foutje is snel gemaakt en dan is uithalen het devies.


De vierde ronde met hokjes was gereed op 26 mei. Telkens maak ik dan een foto. Het wordt al wat!


Van een bevriend borduurster kreeg ik een mini workshop draad opnaaien. Bij de beschrijving liet ze het zien bij een letter, maar ik besloot om een cijfer te bewerken. Ik zocht en vond een mooi cijferpatroon en besloot nummer 8 te nemen. 

Als eerste maakte ik met de frixionpen een '8' op een stukje stramien. Vervolgens ging ik er met blauw borduurgaren overheen met de kettingsteek.



Hierna ging ik met een lichtere kleur blauw de draad door de ketting halen om zo een grappig effect te krijgen. 


Een mini workshopje met een achtje in een uurtje. Zo heb je zomaar wat. Heel wat anders als mijn grote DJvvG project. Daar ben ik UREN mee bezig. Maar dan is zoiets even leuk tussendoor. 

Ondertussen hebben wij weer een tuin vol bloeiend spul. Vorig jaar hadden we op een plek het vingerhoedskruid. Dit jaar stond het niet op dezelfde plek, totdat wij hem in de heg ontdekten. En niet een, maar drie stuks. Het kan verkeren. 


Terwijl ik het op de foto zette dacht ik even aan de vingerhoeden die in mijn bezit zijn. Drie metalen met prachtige randjes en zo ieniemienie klein dat ze niet voor mijn vingers geschikt zijn. Ik heb ze dan ook gekregen en vind het grappig dat ze er zo verschillend uitzien. Zo mooi met die verschillende randjes versierd!



De vierde die ik laat zien is afkomstig uit Korea. Ik kreeg deze vorig jaar. Zo hebben we dus vingerhoeden binnen- en buitenshuis. 

1 opmerking: